Wojna, Zagłada, katastrofa - literatura wobec sytuacji granicznych 03-F-WZK
Treści programowe dla przedmiotu:
- problem "oglądania" przemocy (koncepcja S. Sontag),
- narracja dziecka jako forma przekazu (nie)widzialnego zła/okrucieństwa,
- opis zdystansowany a efekt pobudzenia afektywnego,
- prowokacja a szok - uwikłanie odbiorcy,
- forma narracyjna a utożsamienie (kwestia granic empatii).
Cele kształcenia
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po zakończeniu przedmiotu i potwierdzeniu osiągnięcia efektów uczenia się student/ka potrafi:
- analizować językową i narracyjną koncepcję tekstów wywołujących afektywne reakcje,
- sytuować lekturę w kontekście wybranych problemów teoretycznych związanych z doświadczeniem traumatycznym,
- korzystać w interpretacji z kulturowych norm wizualizowania przemocy oraz z filozoficznych i psychologicznych dyskusji o graniach reprezentacji,
- wskazywać problemy związane z sytuacją odbiorców tekstu.
Kryteria oceniania
Skala ocen:
bardzo dobry (bdb; 5,0)
dobry plus (+db; 4,5)
dobry (db; 4,0)
dostateczny plus (+dst; 3,5)
dostateczny (dst; 3,0)
niedostateczny (ndst; 2,0)
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: