Podstawy gameplay designu 03-F-PGD
Treści programowe:
1. Omówienie specyfiki pracy game designera w kontekście struktury całego zespołu i studia. Przedstawienie zakresu obowiązków oraz podstawowej terminologii i teorii związanej z projektowaniem gier.
2. Omówienie zagadnień związanych z projektowaniem gier w poszczególnych blokach tematycznych: projektowanie mechanik i systemów progresji postaci gracza, projektowanie przeciwników i wyzwań, projektowanie balansu rozgrywki, poziomów trudności i gier kompetytywnych, omówienie podstawowych zagadnień związanych z level designem i projektowaniem gier z otwartym światem.
3. Przygotowanie do stworzenia własnego dokumentu projektowego (Game Design Document) - omówienie dobrych praktyk i sposobów realizacji projektu zaliczeniowego.
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Literatura
Zalecana literatura:
Meier, Sidney, Sid Meier’s Psychology of Game Design, 2010, GDC, dostępne pod adresem: https://youtu.be/MtzCLd93SyU
Rosewater, Mark, ‘Magic: the Gathering’: 20 Years, 20 Lessons Learned, 2016, GDC, dostępne pod adresem: https://youtu.be/QHHg99hwQGY
Fujibayashi, Hidemaro, Takizawa, Satoru i Dohta, Takuhiro, Breaking Conventions with The Legend of Zelda: Breath of the Wild, 2017, GDC, dostępne pod adresem: https://youtu.be/QyMsF31NdNc
Barlog, Cory, Reinventing God Of War, 2019, GDC, dostępne pod adresem: https://youtu.be/aIb-Lt7WX_s
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: