Grafika w grach komputerowych 03-F-GGK
Treści programowe dla przedmiotu:
- Przedstawienie i omówienie ważności grafiki 3d jako elementu składowego gier komputerowych
- Przedstawienie i omówienie różnych rodzajów technik modelowania 3d w tym Modelowanie pudełkowe(poligonowe), Modelowanie miękkie (organiczne) oraz wokselowe
- Przedstawienie i omówienie wszelakich zagadnień związanych ze środowiskiem grafiki 3d
- Przedstawienie i zademonstrowanie wymodelowania postaci 3d, wyeksportowanie do formatu .0BJ oraz przygotowanie modelu do wydruku 3d.
- Omówienie i pokrótce zademonstrowanie kilku najważniejszych programów w wersji niekomercyjnej do obróbki grafiki 3d w tym: Autodesk 3ds Max, Autodesk Mudbox, Zbrush, 3D Coat, Blender
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2025/SL: | W cyklu 2024/SL: |
Efekty kształcenia
Po zakończeniu przedmiotu (modułu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów uczenia się student/ka:
- Zna zagadnienie ważności grafiki 3d jako elementu składowego gier komputerowych
- Zna i potrafi odróżnić różne style modelowania 3d
- Zna podstawowe zagadnienia grafiki 3d związane z modelowaniem obiektów 3d
- Potrafi wymodelować postać 3d, wyeksportować do formatu .OBJ i przygotować model do druku 3d
- Zna podstawy stosowania narzędzi do obróbki grafiki 3d w tym programy w wersjach niekomercyjnych tj: Autodesk 3ds Max, Autodesk Mudbox, Zbrush, 3D Coat, Blender
Kryteria oceniania
Na zaliczenie przedmiotu studencitki bedą musieli stworzyć swój model postaci 3d do gry na podstawie wykonanych szkiców referencyjnych postaci. W dniu zaliczenia cwiczeń każdy ze studentówtek przedstwi swój model postaci 3d i pokrótce go omówi.
Skala ocen:
bardzo dobry (bdb; 5,0): bardzo dobra autorska prezentacja oraz bardzo dobry projekt z zakresu grafiki komputerowej; bardzo dobre opanowanie materiału omawianego na zajęciach i duża aktywność w dyskusji.
dobry plus (+db; 4,5): dobra autorska prezentacja oraz dobry projekt z zakresu grafiki komputerowej; dobre opanowanie materiału omawianego na zajęciach i duża aktywność w dyskusji.
dobry (db; 4,0): dobra autorska prezentacja oraz dobry projekt z zakresu grafiki komputerowej; dobre opanowanie materiału omawianego na zajęciach i średnia aktywność w dyskusji.
dostateczny plus (+dst; 3,5): dostateczna prezentacja oraz dostateczny projekt z zakresu grafiki komputerowej; dobre opanowanie materiału omawianego na zajęciach i średnia aktywność w dyskusji.
dostateczny (dst; 3,0): dostateczna prezentacja oraz dostateczny projekt z zakresu grafiki komputerowej; wystarczające opanowanie materiału omawianego na zajęciach i podstawowa aktywność w dyskusji.
niedostateczny (ndst; 2,0): brak prezentacji i brak projektu z zakresu grafiki komputerowej; nieopanowanie materiału omawianego na zajęciach i brak udziału w dyskusji.
Literatura
- 3D Studio MAX 3 dla Każdego. 2000. Autor: Michael T. Peterson. Lublin: Wydawnictwo Helion.
- Blender Kompletny podręcznik do tworzenia grafiki 3D w programie Blender. 2007. Autorzy:Jarosław Kolmaga i Kamil Kuklo. Lublin: Wydawnictwo Helion.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: