Błędy, glitche, szumy: strategie zakłóceń w sztuce współczesnej 03-F-BGS
Przy przyjęciu sztuki jako język komentarza rzeczywistości referencyjnej, przedstawione zostaną formy działania artystycznego na rzecz zakłócenia oraz ich rodzaje. Punktem odniesienia będzie działalność artystyczna począwszy od działań pierwszej awangardy (Luigi Russolo, Kurt Schwitters) przez działalność drugiej awangardy (John Cage), muzykę noise i sztukę generatywną po sztukę technologiczną (działalność Kena Feingolda), biotechnologiczną (biohacking) i zakorzenioną w środowisku cybernetycznym (hacking, Net Art).
Zajęcia mają formę warsztatową - omawianemu na zajęciach zagadnieniu teoretycznemu towarzyszyć będzie działanie praktyczne, prezentujące wybrane techniki twórcze.
Zakres tematyczny obejmujący zajęcia:
-glitch i estetyka usterki
-noise (szum i zatrucie audiosfery, szum wizualny)
-sztuczna inteligencja i sztuka generatywna
-hacking, biohacking, i działalność hakerów
-sztuka wirusów
-sztuka entropii
-Dark Net: przestrzeń zakłóceń
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
-student definiuje pojęcie zakłócenia, usterki, szumu odwołując się do procesu historycznego
-zna i potrafi wymienić oraz omówić najważniejsze przykłady działalności artystycznej wykorzystujące szum/usterkę/zakłócenie jako strategiczne narzędzie twórcze
-potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę teoretyczną i praktyczną we własnej działalności twórczej
Kryteria oceniania
- obecność i aktywne uczestnictwo w zajęciach – udział w dyskusji i projektach realizowanych w ramach ćwiczeń,
- wartość merytoryczna praktycznego projektu zaliczeniowego i umiejętność obrony swoich poglądów w eseju i w rozmowie o pracy z prowadzącym zajęcia.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: