Dydaktyka etyki cz. 2 - ćwiczenia 03-DEC-r1PFDU
Treści programowe dla przedmiotu:
- blok treningowy; świadomość, refleksja, wiedza, samowiedza (Sokrates, Kant, Arendt);
- blok treningowy (learning-by-doing); kompetencja sądzenia moralnego; metoda konstancka (warsztaty),
- blok treningowy; aksjologia,
- blok treningowy; reguły gry,
- blok treningowy; pakiet metod stymulujących przechodzenie od intuicji do świadomek refleksji,
- blok treningowy; pakiet metod z wykorzystaniem interakcji dialogicznej lub dyskursywnej,
- blok treningowy; pakiet metod eksperymentalnych i science-based learning,
- blok treningowy; praca z literaturą filozoficzną, literaturą piękną i SF,
- blok metodyczny; "Nie wolno nikogo oceniać za moralność" (L. Kohlberg); kryteria i metody ewaluacji autoewaluacji w nauczaniu etyki.
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po zakończeniu przedmiotu (modułu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów uczenia:
- blok treningowy; świadomość, refleksja, wiedza, samowiedza (Sokrates, Kant, Arendt);
- blok treningowy (learning-by-doing); kompetencja sądzenia moralnego; metoda konstancka (warsztaty),
- blok treningowy; aksjologia,
- blok treningowy; reguły gry,
- blok treningowy; pakiet metod stymulujących przechodzenie od intuicji do świadomek refleksji,
- blok treningowy; pakiet metod z wykorzystaniem interakcji dialogicznej lub dyskursywnej,
- blok treningowy; pakiet metod eksperymentalnych i science-based learning,
- blok treningowy; praca z literaturą filozoficzną, literaturą piękną i SF,
- blok metodyczny; "Nie wolno nikogo oceniać za moralność" (L. Kohlberg); kryteria i metody ewaluacji autoewaluacji w nauczaniu etyki.
Kryteria oceniania
Skala ocen:
bardzo dobry (bdb; 5,0): bardzo dobre przygotowanie z bieżących zagadnień i lektur; pełny udział w ćwiczeniach, treningach i zajęciach metodycznych; kompletna wiedza i wykonanie zadań.
dobry plus (+db; 4,5): niepełne przygotowanie, niepełny udział.
dobry (db; 4,0): niezbyt gruntowna znajomość zagadnień; niezbyt staranne wykonanie zadań.
dostateczny plus (+dst; 3,5): znacząco gorsze przygotowanie, luki w wiedzy, częściowe wykonanie zadań, nieobecności (learning-by-doing oznacza, że uczymy się poprzez praktykowanie i nie da się uzyskać pewnych sprawności poprzez lekturę i jej streszczanie).
dostateczny (dst; 3,0): w większości nieprzygotowanie do zajęć, niewykonanie połowy zadań; znikoma lub powierzchowna wiedza.
niedostateczny (ndst; 2,0): nieprzygotowanie, niewykonanie zadań, poniżej 60% wiedzy.
Literatura
Zalecana literatura:
E. Nowak, „Ethics in progres – Postępy w etyce – podręcznik dla nauczycieli etyki” online (2010, repozytorium AMUR, t. 1-2).
Materiały treningowe (pakiet dla każdego studenta): prof. E. Nowak.
Portal edukacyjny: www.etykawszkole.pl – Zapoznaj się z budową rozkładu.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: