Atrakcje turystyczne Śródziemnomorza - Włochy, Hiszpania, Francja - spec. turystyka kulturowa Śródziemnomorza 03-ATSI-11SMDL
Treści programowe dla przedmiotu:
- ogólna charakterystyka geografii turystycznej Włoch,
- ogólna charakterystyka geografii turystycznej Hiszpanii,
- ogólna charakterystyka geografii turystycznej Francji,
- krótkie omówienie najważniejszych atrakcji poszczególnych regionów Włoch, ich historii i specyfiki kulturowej,
- krótkie omówienie najważniejszych atrakcji poszczególnych regionów Hiszpanii, ich historii i specyfiki kulturowej,
- krótkie omówienie najważniejszych atrakcji poszczególnych regionów Francji, ich historii i specyfiki kulturowej,
- ćwiczenia w zakresie przygotowania oprowadzania turystów po wybranych obiektach (atrakcjach turystycznych),
- przygotowanie projektu trasy wycieczki pod kątem specyficznych zainteresowań turystów.
W cyklu 2020/SZ:
Oczekiwane kompetencje cyfrowe oraz wymagania sprzętowe związane z kształceniem na odległość: Formy i metody e-oceny: Przygotowanie asynchroniczne programu wycieczki tematycznej w Word’zie i przesłanie go do oceny (1/3) Ustne kolokwium synchroniczne w podczas spotkania indywidualnego w Microsoft Teams. (1/3) |
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Kod ECTS
Liczba godzin przedmiotu
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2018/SZ: | W cyklu 2021/SZ: | W cyklu 2019/SZ: | W cyklu 2022/SZ: | W cyklu 2020/SZ: |
Efekty kształcenia
Po zakończeniu przedmiotu (modułu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów uczenia się student/ka:
- orientuje się w geografii turystycznej Włoch, Hiszpanii i Francji,
- zna specyfikę kultury ww. krajów z uwzględnieniem spuścizny kultury antycznej,
- potrafi przekazać najważniejsze informacje o najpopularniejszych atrakcjach turystycznych Włoch, Hiszpanii i Francji,
- potrafi zaplanować podróż po ww. krajach dostosowując trasę do indywidualnych zainteresowań turystów.
Kryteria oceniania
Skala ocen:
bardzo dobry (bdb; 5,0): ponad 92% możliwych do zdobycia punktów z testu; wykazanie się pełną znajomością (powyżej 90%) omawianych treści i umiejętnością ich interesującego przekazania podczas inscenizacji oprowadzania po wybranych obiektach i przygotowania projektu wycieczki.
dobry plus (+db; 4,5): 84%–92% możliwych do zdobycia punktów z testu; wykazanie się bardzo dobrą znajomością (powyżej 81-90%) omawianych treści i umiejętnością ich interesującego przekazania podczas inscenizacji oprowadzania po wybranych obiektach i przygotowania projektu wycieczki.
dobry (db; 4,0): 76%–84% możliwych do zdobycia punktów z testu oraz wykazanie się dobrą (71-80%) znajomością omawianych treści i umiejętnością ich komunikatywnego przekazania podczas inscenizacji oprowadzania po wybranych obiektach i przygotowania projektu wycieczki.
dostateczny plus (+dst; 3,5): 68%–76% możliwych do zdobycia punktów z testu oraz wykazanie się dobrą (71-80%) znajomością omawianych treści i umiejętnością ich komunikatywnego przekazania podczas inscenizacji oprowadzania po wybranych obiektach i przygotowania projektu wycieczki.
dostateczny (dst; 3,0): 60%–68% możliwych do zdobycia punktów z testu oraz wykazanie się podstawową (51-60%) znajomością omawianych treści i umiejętnością ich komunikatywnego przekazania podczas inscenizacji oprowadzania po wybranych obiektach i przygotowania projektu wycieczki.
niedostateczny (ndst; 2,0): ): poniżej 60% możliwych do zdobycia punktów z testu i/lub wykazanie się brakiem podstawowej znajomości (poniżej 50%) omawianych treści i/lub brakiem umiejętności ich komunikatywnego przekazania.
Kryteria oceniania:
Kolokwium pisemne (test pojedynczego wyboru) (50%) + projekt wycieczki tematycznej (25%) + średnia ocen z inscenizacji oprowadzania po wybranych obiektach (25%).
Literatura
Zalecana literatura:
Geografia turystyczna świata. Cz. 1, [Kraje europejskie] / pod red. Jadwigi Warszyńskiej. Wydaw. Naukowe PWN, 2000.
A. Masternak, A. Fundowicz, B. Wilczyńska; Włochy południowe, Wyd. Bezdroża, Kraków 2009.
Francja. Przewodnik ilustrowany, wyd. Berlitz, 2014.
Guida archeologica d’Italia, DeAgostini 1992.
Hiszpania – przewodnik ilustrowany, wyd. Berlitz, 2014.
Podróże z pasją. Włochy, pr. zb. GlobalPWN, Warszawa 2009.
Praktyczny przewodnik – Francja, wyd. Pascal, Bielsko-Biała 2011.
Przewodniki Wiedzy i Życia – Francja, Warszawa 2013.
Turystyka, pr. zb. red. W. Kurek, WN PWN Warszawa 2008.
Włochy północne, pr. zb. Wyd. Bezdroża, Kraków 2009.
Włochy – przewodnik ilustrowany, Berlitz, 2014.
Zielony Przewodnik – Hiszpania. wyd. Helion, Gliwice 2014.
Mapa samochodowa Włoch (dowolna).
Mapa samochodowa Francji (dowolna).
Mapa samochodowa Hiszpanii (dowolna).
Literaturę dodatkową podaje wykładowca.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: