Analiza ruchu i performans 03-ARP-22GRDL
Treści programowe dla przedmiotu:
- znaczenie i zakres pojęć performans i performatywność,
- budowanie interakcji między uczestnikami zajęć oraz ich świadomości ciała w ruchu podczas gier i zabaw ruchowych,
- analiza ruchu człowieka w oparciu o działania codzienne i pozacodzienne oraz o opozycyjne jakości ruchu,
- budowanie partytur ruchowych w oparciu o ikonografię,
- budowanie performansów (indywidualnych, partnerskich lub grupowych) w oparciu o ruch wpisany w przestrzeń o określonym charakterze,
- przedstawienie performansów, ich dokumentacja wideo oraz analiza i omówienie.
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po zakończeniu przedmiotu (modułu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów uczenia się student/ka:
- posiada podstawy wiedzy z zakresu teorii performansu,
- wie i potrafi analizować ruch człowieka (ruch własny oraz innych osób) oraz rozpoznawać jego znaczenie w budowaniu sytuacji performatywnej, w szczególności dla tworzenia postaci performansów,
- potrafi posługiwać się wybranymi technikami indywidualnej, partnerskiej i zespołowej pracy z ruchem w sytuacji performatywnej,
- potrafi stworzyć performans opierający się na ruchu i wykorzystać w tym celu technologię motion capture,
- potrafi współpracować z innymi na polu performatywnym oraz odpowiedzialnie wyrażać własne sądy na temat pracy innych osób.
Kryteria oceniania
Ocena na podstawie obecności i aktywności na zajęciach oraz miniprezentacji przygotowanych indywidualnie lub parach oraz ich rejestracji wideo.
Nie dopuszcza się nieobecności nieusprawiedliwionych.
Skala ocen:
bardzo dobry (bdb; 5,0): bardzo dobra umiejętność analizy ruchu w sytuacji performatywnej, wysoki poziom wypowiedzi w dyskusjach i omówieniach, bardzo duża aktywność i nienaganna postawa w zakresie współpracy z innymi oraz wysokie zaangażowanie w proces pracy.
dobry plus (+db; 4,5): jak wyżej, z nieznacznymi niedociągnięciami.
dobry (db; 4,0): możliwy szerszy zakres niedociągnięć: dobre umiejętności w zakresie analizy ruchu w sytuacji performatywnej, dobry poziom aktywności na zajęciach, wypowiedzi w dyskusjach i omówieniach oraz zaangażowania w proces pracy.
dostateczny plus (+dst; 3,5): zadowalający poziom umiejętności w zakresie analizy ruchu w sytuacji performatywnej, zadowalający poziom wypowiedzi w dyskusjach i omówieniach, średnie zaangażowanie w proces pracy.
dostateczny (dst; 3,0): zadowalający poziom umiejętności w zakresie analizy ruchu w sytuacji performatywnej, znikomy udział w dyskusjach i omówieniach, niskie zaangażowanie w proces pracy.
niedostateczny (ndst; 2,0): niezadowalające umiejętności w zakresie analizy ruchu w sytuacji performatywnej, bardzo niski poziom aktywności, brak udziału w dyskusjach i omówieniach, bardzo niskie zaangażowanie w proces pracy oraz nieodpowiednia postawa na zajęciach.
Literatura
Zalecana literatura:
- Barba E., Savarese N., Sekretna sztuka aktora. Słownik antropologii teatru, przełożył zespół, red. wyd. pol. L. Kolankiewicz, Wrocław 2005.
- Lecoq J., Ciało poetyckie, przeł. M. Hasiuk-Świerzbińska, Wrocław 2011.
- Schechner R., Performatyka: wstęp, przeł. T. Kubikowski, Wrocław 2006.
- Taylor, D., Performans, przeł. M. Borowski i M. Sugiera, Kraków 2018.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: