Matematyka 02-MATL-12
CELE: Przekazanie podstawowej wiedzy z matematyki na poziomie wyższym umożliwiającym jej wykorzystanie w chemii. Zapoznanie ze współczesnym warsztatem matematycznym. Wykształcenie umiejętności doboru metody obliczeniowej właściwej dla danego zagadnienia w zależności od oczekiwanej dokładności wyników i aktualnych możliwości praktycznych. Rozwinięcie umiejętności interpretacji wyników eksperymentalnych. Posługiwanie się metodami matematycznymi w opisie zjawisk fizycznych i procesów chemicznych.
EFEKTY KSZTAŁCENIA: Studenci powinni umieć wykonać wszelkie obliczenia chemiczne (ze wskazanego poniżej zakresu) za pomocą aparatu matematycznego i rozumieć jego znaczenie w opisie zjawisk chemicznych. Powinni potrafić sformułować podstawowe problemy chemiczne w języku matematyki.
1/ elementy logiki; algebra zbiorów; 2/ naszkicowanie wykresów funkcji elementarnych; 3/ stosowanie zasady indukcji zupełnej; 4/ stosowanie podstawowych twierdzeń dotyczących zbieżności ciągów liczbowych; 5/ stosowanie podstawowych kryteriów zbieżności szeregów liczbowych; 6/ obliczanie granic funkcji rzeczywistych; 7/ określanie, kiedy dana funkcja jest ciągła lub nieciągła. 8/ obliczanie pochodnych i stosowanie jej w problemach chemicznych.
Literatura
1) E. Steiner "Matematyka dla chemików", PWN, Warszawa 2000.
2) H.Pidek-Łopuszańska, W. Ślebodziński, K.Urbanik "Matematyka dla chemików", PWN,
3) G.M.Fichtenholz, "Rachunek różniczkowy i całkowy", PWN, Warszawa 2002.
4) S.Koter, A. Warszawski "Mathematica w przykładach dla chemików"
5) P. Yates "Chemical calculations. Mathematics for chemistry", CRC Press.
6) J. Banaś, S. Wędrychowicz "Zbiór zadań z analizy matematycznej"
7) W.Krysicki, L.Włodarski, "Analiza matematyczna w zadaniach", PWN, Warszawa 1995.
8) S. Gniłka, K. Nowakowski, D. Stachowiak-Gniłka, "Zbiór zadań z matematyki dla chemików".
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: