Dydaktyka chemii IIb 02-DCHBE-22
Doskonalenie umiejętności eksperymentowania.
Kształcenie umiejętności obserwacji i formułowania wniosków z doświadczeń.
Kształcenie umiejętności zastosowania i wykorzystania różnych metod kształcenia w aspekcie różnych treści nauczania.
Kształcenie umiejętności problemowego prowadzenia lekcji chemii.
Wykorzystanie elementów metody projektów w szkolnym nauczaniu chemii.
Nauka wspomagania procesu edukacyjnego poprzez zastosowanie odpowiednich środków dydaktycznych.
Kształcenie umiejętności realizacji celów dydaktyczno wychowawczych i właściwego określania i doboru celów operacyjnych w kształceniu chemicznym.
Literatura
Burewicz A., Jagodziński P., Pracownia chemiczna z dydaktyki Chemii. Doswiadczenia chemiczne dla szkół ponadgimnazjalnych. UAM ZDCH, Poznań 2004
Burewicz A., Jagodziński P., Doświadczenia chemiczne dla szkół średnich. Cz.2, WSiP, Warszawa 1998
Burewicz A., Jagodziński P., Doświadczenia chemiczne dla szkół podstawowych. Cz.1, WSiP, Warszawa 1997
Burewicz A., Gulińska H. (red), Dydaktyka chemii, Wyd. Naukowe UAM, Poznań 1993
Czupiał K., Sprawdzanie i ocenianie osiągnięć dydaktycznych z chemii, Wyd. Nowik, Opole 1993
Galska-Krajewska A., Pazdro K., Dydaktyka chemii, PWN, Warszawa 1990
Konieczna M., Eksperymentalne rozwiązywanie zadań problemowych w chemii, WSiP, Warszawa 1992
Konieczna M., Zasady dydaktyczne w kształceniu chemicznym, Warszawa 1991
Koszmider W., Woźniak D., Chemia. Eksperyment laboratoryjny w kształceniu chemicznym, WSiP, Warszawa 1998
Okoń W., Nauczanie problemowe we współczesnej szkole, WSiP, Warszawa 1987
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: