Methods and Techniques of Sociological Research part 1 24-PCDL-MTB1
Introducing qualitative and quantitative methods and techniques of sociological research. Providing theoretical background in order to help students identifying, gathering, analysing and interpreting empirical data. Students gain the ability to understand concepts and procedures of social research (preparation and actual process) and rules of practical application of qualitative and quantitative methods and techniques.
Course coordinators
Term 2021/SZ: | Term 2019/SZ: | Term 2022/SZ: | Term 2020/SZ: |
Bibliography
Literatura obowiązkowa:
Franfort-Nachmias Ch., Nachmais D., Metody badawcze w naukach społecznych, Warszawa 2001.
Babbie E., Badania społeczne w praktyce, Warszawa 2003.
Mayntz R., Holm K., Hubner P., Wprowadzenie do metod socjologii empirycznej, Warszawa 1985.
Sztumski J., Wstęp do metod i technik badań społecznych, Katowice 2005.
Babiński G., Wybrane zagadnienia z metodologii socjologicznych badań empirycznych, Kraków 1980.
Malikowski M., Niezgoda M.(oprac.), Badania empiryczne w socjologii. Wybór tekstów, Tyczyn 1997.
Literatura uzupełniająca:
Nowak S.(red.), Metody badań socjologicznych, Warszawa 1965.
Nowak S., Metodologia badań socjologicznych, Warszawa 1970.
Oppenheim A.N., Kwestionariusze, wywiady, pomiary postaw, Poznań 2004.
Lutyński J., Metody badań społecznych. Wybrane zagadnienia, Łódź 2994.
Sawiński Z., Sztabiński P., Sztabiński F., Podręcznik ankietera, Warszawa 2000.
Sztabiński F., Ankieta pocztowa i wywiad kwestionariuszowy, Warszawa 1997.
Silverman D., Prowadzenie badań jakościowych, Warszawa 2009.
Silverman D., Interpretacja danych jakościowych. Metody analizy rozmowy, tekstu i interakcji, Warszawa 2009.
Konecki K., Studia z metodologii badań jakościowych. Teoria ugruntowana, Warszawa 2000.
Hammersley M., Atkinson P., Metody badań terenowych, Poznań 2000.
Maison D., Zogniskowane wywiady grupowe. Jakościowa metoda badań marketingowych, Warszawa 2001.
Denzin N., Lincoln Y., Metody badań jakościowych, t.1-2, Warszawa 2009.
Włodarek J., Ziółkowski M., Metoda biograficzna w socjologii, Warszawa-Poznań 1990.
Miles M., Huberman A.M, Analiza danych jakościowych, Białystok 2000.
Nikodemska-Wołowik A., Jakościowe badania marketingowe, Warszawa 1999.
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: