Conducted in
terms:
2020/SZ, 2021/SZ, 2022/SZ, 2023/SZ, 2024/SZ
Erasmus code: 14.4
ISCED code: 0313
ECTS credits:
10
Language:
Polish
Organized by:
Faculty of Psychology and Cognitive Science
Applied Psychology: Psychology of Education 23-PSDM-PPE
This course has not yet been described...
Module learning aims
(in Polish) • Opanowanie podstawowej wiedzy dotyczącej potrzeb edukacyjnych w poszczególnych okresach rozwoju człowieka, znaczenia procesu edukacji dla procesu rozwoju człowieka, rozwojowych podstaw procesu nauczania i uczenia się.
• Uwrażliwienie na problem budowania gotowości do przyjęcia oferty edukacyjnej.
• Rozwijanie wiedzy dotyczącej diagnozy zasobów jednostki w aspekcie jej gotowości do przyjęcia oferty edukacyjnej.
• Rozwijanie umiejętności diagnozy jakości ofert edukacyjnych. Analizowanie wymiarów dopasowania oferty edukacyjnej do potrzeb adresata.
• Rozwijanie wiedzy dotyczącej organizacji środowiska uczenia się i metod diagnozowania warunków realizacji ofert edukacyjnych
• Opanowanie podstawowej wiedzy dotyczącej wyznaczników interakcji edukacyjnej w różnych koncepcjach.
• Rozwijanie umiejętności optymalizowania pozytywnych efektów interakcji edukacyjnej w świetle poznanych koncepcji
• Zapoznanie uczestników zajęć z metodyką eksperymentu psychologicznego
• Zapoznanie studentów z teoretycznymi podstawami konstrukcji metod badania psychologicznego oraz ich właściwościami psychometrycznymi i najważniejszymi zasadami stosowania metod
• Poznanie specyfiki różnorodnych placówek edukacyjnych
Information on where to find course materials
(in Polish) Materiały do zajęć umieszczone są na stronie domowej Zakładu Psychologii Rozwoju
Major
(in Polish) psychologia
Methods of teaching for learning outcomes achievement
(in Polish) Wykład z prezentacją multimedialną wybranych zagadnień
Dyskusja
Metoda analizy przypadków
Metoda ćwiczeniowa
Metoda warsztatowa
Metoda projektu
Demonstracje dźwiękowe i/lub video
Praca w grupach
Course module conducted remotely (e-learning)
(in Polish) nie
Student workload (ECTS credits)
(in Polish) Godziny zajęć (wg planu studiów) z nauczycielem - 90 + 30 ćwiczeń terenowych = 120 godzin
Przygotowanie do zajęć 30
Czytanie wskazanej literatury 30
Przygotowanie pracy pisemnej, raportu, prezentacji, demonstracji, itp. 30
Przygotowanie projektu 30
Przygotowanie pracy semestralnej 30
Przygotowanie do egzaminu / zaliczenia 30h
razem 300 h - 10 pkt
Cycle of studies
long-cycle studies
Module type
elective
Year of studies (where relevant)
Year 4
Pre-requisites in terms of knowledge, skills and social competences
(in Polish) brak
Course coordinators
Term 2024/SZ: | Term 2021/SZ: | Term 2019/SZ: | Term 2023/SZ: | Term 2022/SZ: | Term 2020/SZ: |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: