Work across Cultures 20-KUDU-MA-WCE
Man works. It was true, it is and most probably will be in the future. It is true of all times and places. But is the work performed today the same as it was centuries ago? Yes and no. Through labour man struggles with nature and creates culture – not one, but different cultures. Although in most of them work plays important role, it is not treated in the same way. Work can be seen as curse and punishment or as gift and privilege. Different definitions of work show that this essential part of human existence is still not easy to describe.
The purpose of the course is to understand complexity and paradoxes of human labour and to see how in different époques and cultures people worked and thought about their work. It is also interesting to analyse contemporary changes in culture and how they influence our every day activity.
Module learning aims
Information on where to find course materials
Major
Number of hours
Methods of teaching for learning outcomes achievement
Student workload (ECTS credits)
Cycle of studies
Module type
Year of studies (where relevant)
Pre-requisites in terms of knowledge, skills and social competences
Course coordinators
Learning outcomes
1. KUDU-MA-WCE zna i rozumie historyczne i współczesne koncepcje dotyczące etycznych i kulturowych aspektów gospodarowania, funkcjonowania biznesu oraz zarządzania podmiotami gospodarczymi, instytucjami kultury i innymi organizacjami
2. KUDU-MA-WCE potrafi samodzielnie wyszukiwać, analizować, ocenić, wyselekcjonować i użytkować informacje z zakresu etycznych i kulturowych aspektów działalności gospodarczej, posługując się tradycyjnymi i nowoczesnymi źródłami wiedzy
3. KUDU-MA-WCE jest gotów do pogłębiania kompetencji kulturowych współczesnego człowieka w warunkach komunikacji międzykulturowej, spotkania różnych tradycji i sposobów życia
4. KUDU-MA-WCE jest gotów do prawidłowej identyfikacji i rozstrzygania dylematów z zakresu etyki gospodarczej, rozumiejąc potrzebę uwzględniania różnić kulturowych w zarządzaniu przedsiębiorstwami i innymi organizacjami
Assessment criteria
‒ active participation in the seminar
‒ orientation in ordered reading,
‒ writing an essay and preparing a presentation
‒ presence
Very good (bdb; 5,0):
Good plus (+db; 4,5):
Good (db; 4,0):
Satisfactory plus (+dst; 3,5):
Satisfactory (dst; 3,0):
Unsatisfactory (ndst; 2,0):
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: