Conducted in
terms:
2021/SZ, 2022/SZ
ECTS credits:
3
Language:
Polish
Organized by:
Faculty of Anthropology and Cultural Studies
Calendars - cultural medium 20-KUDL-F-KZK
This course has not yet been described...
Term 2021/SZ:
None |
Term 2022/SZ:
None |
Module learning aims
(in Polish) Zapoznanie studentów z problematyką teoretyczno-historyczną "kultury kalendarzowej", tj. z kalendarzami rozumianym dwojako: jako uwarunkowanymi kulturowo sposobami rachuby czasu i ich zapisami zapisami, które zaowocowały powstaniem specjalnych wydawnictw kalendarzowych. W obu przypadkach kalendarze są wytworami kultury: odzwierciedlają ją (kontekst historyczno-kulturowy, w którym wprowadzono dany sposób rocznej rachuby czasu, np. kalendarz starorzymski, kalendarz juliański, kalendarz gregoriański i wydano tekst kalendarzowy) i przekazują określone treści. Charakterystyka wybranych wydawnictw kalendarzowych oraz zawartych w nich treści: wiedzy o świecie, zjawiskach przyrodniczych, praktyk leczniczych, wzorów gospodarowania, elementów wiedzy historycznej i politycznej, istniejących i zalecanych obyczajów, świętowania, mody i innych, obrazują stan kultury w danym momencie historycznym i równocześnie zakres i poziom przekazywanej wiedzy danego rodzaju.
Information on where to find course materials
(in Polish) Literatura przedmiotu - biblioteki i zasoby internetowe.
Major
(in Polish) Kulturoznawstwo.
ECTS code
(in Polish) 20-KUDL-F-KZK
Number of hours
30
Methods of teaching for learning outcomes achievement
(in Polish) Wykład problemowy z prezentacją multimedialną.
Course module conducted remotely (e-learning)
(in Polish) Zajęcia w trybie stacjonarnym.
Student workload (ECTS credits)
(in Polish) Godziny pracy z nauczycielem - 30
Przygotowanie prezentacji - 15
Czytanie wskazanej literatury - 30
Suma godzi - 75
ECTS - 3 punkty
Cycle of studies
1st cycle
Module type
elective
Year of studies (where relevant)
Year 2
Pre-requisites in terms of knowledge, skills and social competences
Term 2021/SZ: (in Polish) Podstawowa wiedza z zakresu historii kultury. | General: (in Polish) Podstawowa wiedza z zakresu historii kultury. | Term 2022/SZ: (in Polish) Podstawowa wiedza z zakresu historii kultury. | Term 2020/SZ: (in Polish) Podstawowa wiedza zakresu historii Polski iświata. |
Course coordinators
Module learning aims
Term 2021/SZ: (in Polish) Zapoznanie studentów z problematyką teoretyczno-historyczną "kultury kalendarzowej", tj. z kalendarzami rozumianym dwojako: jako uwarunkowanymi kulturowo sposobami rachuby czasu i ich zapisami, które zaowocowały powstaniem specjalnych wydawnictw kalendarzowych. W obu przypadkach kalendarze są wytworami kultury: odzwierciedlają ją (kontekst historyczno-kulturowy, w którym wprowadzono dany sposób rocznej rachuby czasu, np. kalendarz starorzymski, kalendarz juliański, kalendarz gregoriański i wydano tekst kalendarzowy) i przekazują określone treści. Charakterystyka wybranych wydawnictw kalendarzowych oraz zawartych w nich treści: wiedzy o świecie, zjawiskach przyrodniczych, praktyk leczniczych, wzorów gospodarowania, elementów wiedzy historycznej i politycznej, istniejących i zalecanych obyczajów, obchodów świątecznych i świętowania, mody i innych, obrazują stan kultury w danym momencie historycznym i równocześnie zakres i poziom przekazywanej wiedzy danego rodzaju. | Term 2022/SZ: (in Polish) Zapoznanie studentów z problematyką teoretyczno-historyczną "kultury kalendarzowej", tj. z kalendarzami rozumianym dwojako: jako uwarunkowanymi kulturowo sposobami rachuby czasu i ich zapisami, które zaowocowały powstaniem specjalnych wydawnictw kalendarzowych. W obu przypadkach kalendarze są wytworami kultury: odzwierciedlają ją (kontekst historyczno-kulturowy, w którym wprowadzono dany sposób rocznej rachuby czasu, np. kalendarz starorzymski, kalendarz juliański, kalendarz gregoriański i wydano tekst kalendarzowy) i przekazują określone treści. Charakterystyka wybranych wydawnictw kalendarzowych oraz zawartych w nich treści: wiedzy o świecie, zjawiskach przyrodniczych, praktyk leczniczych, wzorów gospodarowania, elementów wiedzy historycznej i politycznej, istniejących i zalecanych obyczajów, obchodów świątecznych i świętowania, mody i innych, obrazują stan kultury w danym momencie historycznym i równocześnie zakres i poziom przekazywanej wiedzy danego rodzaju. | Term 2020/SZ: (in Polish) Zapoznanie studentów z problematyką teoretyczno-historyczną "kultury kalendarzowej", tj. z kalendarzami rozumianym dwojako: jako uwarunkowanymi kulturowo sposobami rachuby czasu i ich zapisami, które zaowocowały powstaniem specjalnych wydawnictw kalendarzowych. W obu przypadkach kalendarze są wytworami kultury: odzwierciedlają ją (kontekst historyczno-kulturowy, w którym wprowadzono dany sposób rocznej rachuby czasu, np. kalendarz starorzymski, kalendarz juliański, kalendarz gregoriański i wydano tekst kalendarzowy) i przekazują określone treści. Charakterystyka wybranych wydawnictw kalendarzowych oraz zawartych w nich treści: wiedzy o świecie, zjawiskach przyrodniczych, praktyk leczniczych, wzorów gospodarowania, elementów wiedzy historycznej i politycznej, istniejących i zalecanych obyczajów, obchodów świątecznych i świętowania, mody i innych, obrazują stan kultury w danym momencie historycznym i równocześnie zakres i poziom przekazywanej wiedzy danego rodzaju.
|
Bibliography
Term 2021/SZ:
None |
Term 2022/SZ:
None |
Notes
Term 2021/SZ:
None |
Term 2022/SZ:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: