Conducted in
terms:
2021/SL, 2022/SL, 2023/SL, 2024/SL
ECTS credits:
unknown
Language:
Polish
Organized by:
Institute of European Culture in Gniezno
Student Traineeship 16-PRASTU-KEURP-11
This course has not yet been described...
Module learning aims
(in Polish) Cele ogólne:
̶ zapoznanie studentów z organizacją i sposobem funkcjonowania wybranego
zakładu pracy,
̶ rozwój studentów w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych
niezbędnych do właściwego wykonywania przyszłych obowiązków
zawodowych zgodnych z kierunkiem studiów,
Cele szczegółowe:
̶ zapoznanie studentów ze specyfiką funkcjonowania wybranego zakładu pracy:
• podstawy prawne,
• przepisy wewnętrzne (statut, regulamin pracy),
• struktura organizacyjna,
• misja,
• strategia i zadania,
• system i zasady przepływu informacji,
• sposoby prowadzenia i obieg dokumentacji,
• mikro- i makrootoczenie,
̶ poznanie od strony praktycznej różnych aspektów pracy na stanowiskach
zgodnych z kierunkiem studiów,
̶ praktyczne zastosowanie wiedzy zdobytej podczas realizacji programu studiów
(integracja wiedzy teoretycznej i praktycznej),
̶ zdobycie przez studentów doświadczenia zawodowego, przygotowanie ich do
samodzielnej pracy i brania odpowiedzialności za powierzone im działania,
̶ kształtowanie u praktykantów postawy zawodowej opartej na
zaangażowaniu, budowaniu pozytywnych relacji interpersonalnych
i profesjonalizmie,
̶ rozwój kompetencji komunikacyjnych w wymiarze interpersonalnym,
grupowym i społecznym,
̶ zdobycie doświadczenia w zakresie komunikacji pionowej i poziomej
(komunikacja w organizacji),
̶ zaznajomienie praktykantów z rozwiązaniami technologicznymi służącymi do
komunikacji elektronicznej,
̶ poznanie zasad komunikacji niewerbalnej obowiązujących w organizacji,
̶ zdobycie umiejętności praktycznych związanych z diagnozowaniem barier
i problemów komunikacyjnych oraz ich neutralizowaniem,
̶ nawiązanie przez studentów kontaktu z potencjalnymi pracodawcami,
̶ zebranie, za zgodą organizatora praktyk, materiałów i danych przydatnych
w procesie opracowywania pracy licencjackiej.
Information on where to find course materials
(in Polish) Regulamin praktyk jest dostępny na stronie http://ike.amu.edu.pl/studenci-2/praktyki/
Literatura uzupełniająca znajduje się w Bibliotece IKE UAM.
Major
(in Polish) komunikacja europejska (profil praktyczny)
Methods of teaching for learning outcomes achievement
(in Polish) Realizacja praktyk zawodowych, a w ich ramach m.in.:
- dyskusja,
- praca z tekstem,
- analiza przypadków,
- rozwiązywanie zadań,
- praca w grupach.
Course module conducted remotely (e-learning)
(in Polish) Nie
Student workload (ECTS credits)
(in Polish) Realizacja praktyk zawodowych:
semestr II: 180 godz.
semestr IV: 180 godz.
suma: 360 godzin
Liczba punktów ECTS: 12
Cycle of studies
1st cycle
Module type
compulsory
Year of studies (where relevant)
Year 2
Pre-requisites in terms of knowledge, skills and social competences
(in Polish) Przed podjęciem praktyk student musi uzyskać zaliczenie z przedmiotu przygotowanie do praktyk, który zgodnie z programem studiów jest realizowany w 2 semestrze (ćwiczenia, 10 h).
Osoba podejmująca praktyki zawodowe powinna spełniać poniższe wymagania wstępne:
- wymagania wstępne w zakresie wiedzy:
• zna i rozumie cele oraz zadania praktyk zawodowych,
• zna i rozumie zasady organizacji, realizacji i zaliczenia praktyk
zawodowych,
• zna i rozumie prawa oraz obowiązki praktykanta,
• zna i rozumie regulamin praktyk zawodowych obowiązujący w IKE UAM,
• zna i rozumie podstawowe przepisy z zakresu bezpieczeństwa i higieny
pracy,
• zna odpowiednie procedury w razie wystąpienia wypadku podczas
realizacji praktyk zawodowych,
- wymagania wstępne w zakresie umiejętności:
• potrafi nawiązać kontakt z instytucją/zakładem pracy - potencjalnym
organizatorem praktyk zawodowych, wie, jak komunikować się z jej/jego
przedstawicielami,
• potrafi samodzielnie uzupełnić dokumentację potwierdzającą odbycie
praktyk zawodowych,
• potrafi analizować i wyjaśniać podstawowe problemy związane z
miejscem odbywania praktyki zawodowej,
• potrafi planować działania zawodowe, jest świadomy swoich mocnych
i słabych stron,
- wymagania wstępne w zakresie kompetencji społecznych:
• jest gotów do poszerzania indywidualnych obszarów poznawczych,
• jest gotów do współtworzenia relacji interpersonalnych w miejscu
realizacji praktyk zawodowych,
• jest gotów do podjęcia i prawidłowej realizacji praktyk zawodowych,
• jest gotów do podejmowania działań zawodowych zleconych przez
organizatora praktyk.
Course coordinators
Term 2022/SL: | Term 2024/SL: | Term 2021/SL: |
Module learning aims
(in Polish) Cele ogólne:
̶ zapoznanie studentów z organizacją i sposobem funkcjonowania wybranego
zakładu pracy,
̶ rozwój studentów w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych
niezbędnych do właściwego wykonywania przyszłych obowiązków
zawodowych zgodnych z kierunkiem studiów,
Cele szczegółowe:
̶ zapoznanie studentów ze specyfiką funkcjonowania wybranego zakładu pracy:
• podstawy prawne,
• przepisy wewnętrzne (statut, regulamin pracy),
• struktura organizacyjna,
• misja,
• strategia i zadania,
• system i zasady przepływu informacji,
• sposoby prowadzenia i obieg dokumentacji,
• mikro- i makrootoczenie,
̶ poznanie od strony praktycznej różnych aspektów pracy na stanowiskach
zgodnych z kierunkiem studiów,
̶ praktyczne zastosowanie wiedzy zdobytej podczas realizacji programu studiów
(integracja wiedzy teoretycznej i praktycznej),
̶ zdobycie przez studentów doświadczenia zawodowego, przygotowanie ich do
samodzielnej pracy i brania odpowiedzialności za powierzone im działania,
̶ kształtowanie u praktykantów postawy zawodowej opartej na
zaangażowaniu, budowaniu pozytywnych relacji interpersonalnych
i profesjonalizmie,
̶ rozwój kompetencji komunikacyjnych w wymiarze interpersonalnym,
grupowym i społecznym,
̶ zdobycie doświadczenia w zakresie komunikacji pionowej i poziomej
(komunikacja w organizacji),
̶ zaznajomienie praktykantów z rozwiązaniami technologicznymi służącymi do
komunikacji elektronicznej,
̶ poznanie zasad komunikacji niewerbalnej obowiązujących w organizacji,
̶ zdobycie umiejętności praktycznych związanych z diagnozowaniem barier
i problemów komunikacyjnych oraz ich neutralizowaniem,
̶ nawiązanie przez studentów kontaktu z potencjalnymi pracodawcami,
̶ zebranie, za zgodą organizatora praktyk, materiałów i danych przydatnych
w procesie opracowywania pracy licencjackiej.
Bibliography
Term 2021/SL:
None |
Notes
Term 2021/SL:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: