This course is not currently conducted!
ECTS credits:
unknown
Language:
Polish
Organized by:
Institute of European Culture in Gniezno
Charismatic Figures in World History and their Times 16-CPWHSIE-11
This course has not yet been described...
Module learning aims
(in Polish) Student uzyskuje wiedzę na temat roli jednostek w historii; na przykładzie wybranych bohaterów historycznych poznaje cechy omawianych postaci, które okazały się kluczowe w przełomowych momentach dziejów; rozumie jak wiedza, umiejętności, określony styl bycia oraz predyspozycje psychologiczne mogą odgrywać rolę motoru zmian, niekiedy o rewolucyjnym charakterze; nabywa umiejętności rozumienia i wyjaśniania głównych problemów historiozofii, jak konieczność i przypadkowość, determinizm i indeterminizm w dziejach, czy też zagadnienia tzw. „końca historii”.
Information on where to find course materials
(in Polish) Materiały dostępne w Bibliotece Instytutu Kultury Europejskiej UAM oraz w Bibliotekach UAM. Niektóre materiały będą też udostępniane przez prowadzącego.
Major
(in Polish) Komunikacja europejska
Methods of teaching for learning outcomes achievement
(in Polish) Dyskusja
Test
Student workload (ECTS credits)
(in Polish) 3
Cycle of studies
1st cycle
Module type
compulsory
Pre-requisites in terms of knowledge, skills and social competences
(in Polish) Student powinien orientować się w głównych wydarzeniach z historii powszechnej i Polski. Chodzi zwłaszcza o znajomość procesów wyłaniania przywódców politycznych w przełomowych okresach historycznych oraz sposobów sprawowania przez nich władzy. W szczególności przydatna będzie wiedza z zakresu walk o wolność i niepodległość poszczególnych narodów i państw, którym towarzyszył proces kreowania bohaterów wchodzących do tzw. panteonu ludzkości oraz panteonów narodowych
Course coordinators
Term 2019/SL: | Term 2018/SL: | Term 2020/SL: |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: