Conducted in
terms:
2020/SZ, 2021/SL, 2021/SZ, 2022/SZ
ECTS credits:
4
Language:
English
Organized by:
Faculty of English
Canadian life and institutions 15-RELKAN-KAN-11
The main aim of the course is to provide students of English with knowledge and terminology of contemporary political, social and cultural issues in Canada. The course offers for the Program’s students an important cultural background for their studying of the English language and literature of Canada. Students are required to participate actively in class discussion, give a presentation on a selected topic, pass quizzes aa well as a midterm and final test.
Module learning aims
(in Polish) - Przekazanie wiedzy na temat współczesnych realiów Kanady
- Poznanie struktury i zrozumienie zasad funkcjonowania współczesnych instytucji publicznych w Kanadzie
- Rozwinięcie umiejętności prezentowania i krytykowania poglądów własnych i cudzych
- Rozwinięcie umiejętności komunikacji w grupie
- Rozwinięcie umiejętności korzystania z literatury przedmiotu
Information on where to find course materials
(in Polish) Platforma Moodle: http://elearning.wa.amu.edu.pl/moodle/
Major
English philology
Specialization - Anglophone Canada: literature, culture, language
Methods of teaching for learning outcomes achievement
(in Polish) - Wprowadzanie poszczególnych tematów z użyciem multimediów
- zapoznanie się studentów z tekstami źródłowymi, oraz odpowiednimi rozdziałami zalecanych podręczników
- obserwacja i moderowanie dyskusji
- krótkie sprawdziany na początku zajęć
- przygotowywanie prezentacji przez studentów
- test zaliczeniowy w połowie i na koniec semestru
Student workload (ECTS credits)
4 ECTS (as of 2017/18)
Cycle of studies
2nd cycle
Module type
compulsory
Year of studies (where relevant)
Year 1
Bibliography
Desaulniers, Kristie L. 2003. Canada.
Thomson, Wayne C. 2013. Canada.
http://www.canada.ca/en/
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: