This course is not currently conducted!
ECTS credits:
unknown
Language:
Polish
Organized by:
Faculty of English
General pedagogy practice (module 2.3) 15-PPSYPED-NA-11
The main aim of this course is to learn about the character of primary school environment. While visiting the school, students have to serve in afterschool club, school library, playground, canteen etc., observe different types of lessons as well as plan and conduct a few rearing lessons (activities). Some teacher training hours are destined to workshops which are to develop future teachers’ pedagogical skills. To pass the course, students are required to visit primary school, complete all tasks and prepare training documentation as well as take part in workshops.
Module learning aims
(in Polish) 1. zapoznanie się ze specyfiką szkoły, w której praktyka jest odbywana, w szczególności poznanie realizowanych przez nią zadań opiekuńczo-wychowawczych, sposobu funkcjonowania, organizacji pracy, pracowników, uczestników procesów pedagogicznych oraz prowadzonej dokumentacji;
2. obserwowanie zorganizowanej i podejmowanej spontanicznie aktywności formalnych i nieformalnych grup uczniów (w tym uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi), dynamiki grupy, ról pełnionych przez uczestników grupy, zachowania i postaw dzieci, procesów komunikowania interpersonalnego i społecznego w grupach wychowawczych, ich prawidłowości i zakłóceń oraz czynności podejmowanych przez opiekuna praktyk oraz prowadzonych przez niego zajęć,
3. współdziałanie z opiekunem praktyk w prowadzeniu zorganizowanych zajęć wychowawczych i podejmowaniu działań wychowawczych wynikających z zastanych sytuacji, sprawowaniu opieki i nadzoru nad grupą, a także podejmowaniu działań na rzecz uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi;
4. pełnienie roli opiekuna - wychowawcy i asystenta nauczyciela poprzez organizację i prowadzenie zajęć wychowawczych (w tym zajęć integrujących grupę i działań profilaktycznych) w oparciu o samodzielnie opracowywane scenariusze, podejmowanie indywidualnej pracy z uczniami i wychowankami (w tym uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi), analizę i interpretację zaobserwowanych albo doświadczanych sytuacji i zdarzeń pedagogicznych.
Information on where to find course materials
(in Polish) Wzory dokumentów niezbędnych do wypełnienia w czasie realizacji praktyki znajdują się na platformie Moodle.
Major
English philology
specialisation: Teaching
Methods of teaching for learning outcomes achievement
(in Polish) Praktyka psychologiczno-pedagogiczna realizowana jest w szkole podstawowej wybranej przez studenta lub wskazanej przez opiekuna praktyk z ramienia uczelni.
- Uczestnictwo w zajęciach szkolnych różnego typu (do ustalenia z opiekunem w szkole).
- Realizacja czynności pomocniczych (pomoc w bibliotece, stołówce szkolnej, szatni, podczas wycieczek i imprez szkolnych, na przerwie, pomoc w odrabianiu lekcji w świetlicy, pomoc w sprawdzaniu testów i kartkówek).
- Pełnienie roli opiekuna i wychowawcy planującego i samodzielnie prowadzącego zajęcia o charakterze opiekuńczo-wychowawczym w klasach IV-VIII lub (i) świetlicy szkolnej.
- Opracowywanie i konsultowanie scenariuszy zajęć z opiekunem praktyki w szkole lub innym nauczycielem wskazanym przez opiekuna, przygotowanie środków dydaktycznych do prowadzonych przez siebie zajęć.
- Sporządzenie samooceny własnego funkcjonowania w toku realizowania zadań opiekuńczych i wychowawczych z uwzględnieniem swoich mocnych i słabych stron.
Student workload (ECTS credits)
1 ECTS
Cycle of studies
1st cycle
Module type
compulsory
Year of studies (where relevant)
Year 2
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: