This course is not currently conducted!
ECTS credits:
unknown
Language:
English
Organized by:
Faculty of English
English as a foreign language (Integrated Skills) 15-PNJA-IS-ZL-56
(First semester of a two-semester course. Next semester: 15-PNJA-IS-ZL-66.)
This course is part of the Practical English (PNJA) component, aimed at perfecting the Students' English speaking skills and developing their conversation techniques. Through participation in a variety of group- and pair-oriented tasks Students will practice expressing their opinions on a variety of topics of general interest in a logical, coherent and grammatically accurate form.
Module learning aims
(in Polish) 1. Doskonalenie umiejętności formułowania poprawnych gramatycznie, spójnych wypowiedzi na zadany temat.
2. Rozwijanie technik konwersacyjnych przy użyciu zróżnicowanych form i środków wypowiedzi.
3. Poprawne posługiwanie się językiem angielskim na poziomie akademickim, przy użyciu adekwatnego słownictwa i różnorodnych rejestrów.
Information on where to find course materials
(in Polish) Strona Moodle kursu, USOS.
Major
English philology (part-time studies)
Methods of teaching for learning outcomes achievement
(in Polish) ćwiczenia komunikacyjne, dyskusje w grupach, ćwiczenia gramatyczno-leksykalne, czytanie i słuchanie ze zrozumieniem, zadania interaktywne na platformie e-learningowej, ekspozycja na różne formy językowe (pod względem stylistycznym i dialektalnym) za pomocą multimediów
Course module conducted remotely (e-learning)
(in Polish) Moduł częściowo prowadzony zdalnie.
Student workload (ECTS credits)
Gr.1 ("Teaching"): 12 ECTS (for set of 3BA EFL courses, after 2 semesters and passed final exam)
Gr.2 ("Translation"): 8 ECTS (for set of 3BA EFL courses, after 2 semesters and passed final exam)
Cycle of studies
1st cycle
Module type
compulsory
Year of studies (where relevant)
Year 3
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: