Communication via media
15-KZPM-JIK-11
The seminar will address the question of how media, facilitated by modern technologies, mediate communication between the sender and the recipient. The characteristics of this type of communication will be discussed, demonstrating new potential for identity construction, rapport building and manipulation. By referring to the students’ personal experience as media consumers as well as, importantly, media producers, we will examine the increasingly participatory nature of today’s media consumption. In fact, students will be invited to co-construct the course by contributing topics, readings and activities.
The course will draw on (and question) the distinction between new media and traditional ones, and show how the convergence of media and technologies calls for new skills and has produced new literacies. We will highlight such features of mediated communication as interactivity, non-sequentiality, synchronicity and multimodality. Issues of privacy and safety will also be addressed. Finally, sample data on the use of modern technologies in new contexts will be collected and analysed.
Some topics include
· media convergence
· (digital) media literacy
· new communication platforms
· social networking for social action
· social media ethics; privacy and safety
Evaluation
Students’ evaluation will be based on
(1) the continuous assessment of class participation, in-class task completion and homework
(2) the completion of an individual project involving data collection and analysis
Term 2020/SZ:
This seminar will consider the topic of communication via (new) media from a sociolinguistic perspective. In the seminar, students will first be introduced to the basic terminology related to communication via (new) media as well as contextual grounding of the changes this communication has been undergoing. Next, computer-mediated discourse and methods to study it will be discussed, followed by an overview of the variety of data that yield themselves to such an analysis, together with exemplary studies from the available literature. Finally, some examples of such analysis will be presented from a chosen context. In other words, the seminar is meant to acquaint students not only with the knowledge of various facets of communication via (new) media but also with the tools needed to examine its aspects. Credits will be granted on the basis of (i) regular attendance; (ii) careful reading of the assigned material and completion of the assigned activities; (iii) active class participation; (iv) online presentation on the basis of individual projects involving data collection and analysis, closely related to students’ MA projects;
|
Module learning aims
(in Polish) - przekazanie wiedzy z zakresu teorii mediów oraz komunikacji za pośrednictwem (nowych) mediów
- rozwinięcie umiejętności zastosowania metod badania języka i dyskursu
- rozwinięcie umiejętności krytycznego czytania tekstów naukowych i popularno-naukowych
- rozwinięcie umiejętności prezentowania i krytycznej oceny poglądów naukowych
- rozwinięcie umiejętności uczestniczenia w dyskusji naukowej
- wykształcenie umiejętności przeprowadzania krytycznej analizy tekstów medialnych
Information on where to find course materials
(in Polish) B-learning za pośrednictwem platformy Moodle wykorzystywane jest do kontaktu ze studentami (forum), zawieszania slajdów z prezentacji oraz linków do artykułów, zadawania zadań (assignments).
Materiały dostępne są w Bibliotece Filologicznej Novum oraz na platformie Moodle.
Major
English philology, Language and Communication in Media and Politics (LANCOM)
ECTS code
(in Polish) 115- KZPNM-JIK-11
Number of hours
30
Methods of teaching for learning outcomes achievement
(in Polish) -Wykład z prezentacją multimedialną wybranych zagadnień
-Dyskusja
-Praca z tekstem
-Metoda analizy przypadków
-Metoda ćwiczeniowa
-Metoda projektu
-Demonstracje dźwiękowe i/lub video
-Praca w grupach
Student workload (ECTS credits)
3 ECTS
Cycle of studies
2nd cycle
Module type
elective
Year of studies (where relevant)
Year 5
Pre-requisites in terms of knowledge, skills and social competences
(in Polish) podstawowe umiejętności z zakresu analizy dyskursu
Course coordinators
Module learning aims
(in Polish) - przekazanie wiedzy z zakresu teorii mediów oraz komunikacji za pośrednictwem (nowych) mediów
- rozwinięcie umiejętności zastosowania metod badania języka i dyskursu
- rozwinięcie umiejętności krytycznego czytania tekstów naukowych i popularno-naukowych
- rozwinięcie umiejętności prezentowania i krytycznej oceny poglądów naukowych
- rozwinięcie umiejętności uczestniczenia w dyskusji naukowej
- wykształcenie umiejętności przeprowadzania krytycznej analizy tekstów medialnych
Bibliography
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors,
localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: