This course is not currently conducted!
ECTS credits:
unknown
Language:
Polish
Organized by:
Faculty of Pedagogy and Fine Arts in Kalisz
(in Polish) Fakultet metodyczny: Sztuka filmowa XX wieku 13-FSMXSFW-11
This course has not yet been described...
Module learning aims
(in Polish) Wypracowanie warsztatu komparatysty profesjonalnie analizującego intertekstualne relacje zachodzące w dziele literackim interpretującym tekst biblijny – na przykładzie polskich utworów z różnych epok i reprezentujących różne poetyki; poznanie kontekstów i czynników takiej literackiej interpretacji.
Major
(in Polish) filologia polska
Methods of teaching for learning outcomes achievement
(in Polish) Symbol efektu kształcenia dla modułu Symbol treści kształcenia realizowanych w trakcie zajęć Sposoby prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych efektów kształcenia Metody oceniania stopnia osiągnięcia założonego efektu kształcenia
13-FXMXFIBL_01
TK_01-TK_15 Podawanie sformułowanych definicji z zakresu komparatystyki oraz biblistyki, wspólne budowanie definicji nowych pojęć oraz kategorii, demonstrowanie prawidłowego użycia pojęć, poszukiwanie miejsc wspólnych oraz różnic w znaczeniu niektórych terminów funkcjonujących zarówno w badaniach literackich, jak i w biblistyce, wspólne poszukiwanie zastosowania nowo poznanych kategorii i pojęć, wspólne czytanie i omawianie fragmentów tekstów teoretycznych F- student stosuje i wyjaśnia terminy poznane na ćwiczeniach oraz przygotowane uprzednio w ramach zadania domowego; potrafi odnieść badany problem do kontekstu metodologicznego oraz kulturowego
P – omawianie i korygowanie sposobów użycia pojęć oraz odniesień kontekstualnych
13-FXMXFIBL_02
TK_01; TK_03; TK_04; TK_06; TK_07; TK_10; TK_11; TK_13; TK_14; TK_15 Pogadanka wstępna; elementy wykładu problemowego, wspólne dobieranie reprezentatywnych przykładów omawianych zjawisk – z odwoływaniem się do lektury pomocniczej F – przygotowanie uprzednie pojęć zadanych do przyswojenia przed ćwiczeniami, wyszukanie uprzednie kontekstów dla zadanego na ćwiczenia fragmentu do analizy, ukazanie efektów przygotowania w ustnych wypowiedziach oraz czynnościach analitycznych
P – omówienie weryfikujące
13-FXMXFIBL_03
TK_02; TK_03; TK_04; TK_06; TK_07; TK_13; TK_15 Analizy językowe oraz literackie, analizy porównawcze teksów utworów, opis komparatystyczny, budowanie hipotez interpretacyjnych – podsumowujących badanie tekstu prowadzone podczas ćwiczeń oraz włączające zdobyte uprzednio konteksty lekturowe P – przygotowanie podstawowych wiadomości historycznoliterackich oraz genologicznych, wersyfikacyjnych itp. na temat tekstu zadanego do analizy na ćwiczeniach; wykazanie się przygotowaniem podczas wypowiedzi ustnych
P – weryfikacja oraz omówienie
13-FXMXFIBL_04
TK_05; TK_08; TK_09; TK_11; TK_12; TK_15 Pogadanka wstępna, dialog heurystyczny dotyczący dróg poszukiwania literatury pomocniczej, wsparty przykładowymi zadaniami – przeprowadzaniem ewentualnych kwerend P – przeprowadzenie niewielkiej kwerendy związanej z zadanym tekstem, a wykraczającej poza zestaw opracowań podanych dla modułu, ustne zaprezentowanie i omówienie wyników tej kwerendy
P – ocena funkcjonalności prowadzonych poszukiwań
13-FXMXFIBL_05
TK_02; TK_05; TK_08; TK_09; TK_10; TK_12; TK_15 samodzielne wykonywanie prostych czynności analitycznych przez studenta w obecności grupy i nauczyciela wraz z konsultowaniem czynności analitycznych z audytorium (dyskusja wspomagająca działanie praktyczne), podobnie – praca w grupach polegająca na prostych czynnościach analitycznych wraz z porównywaniem wyników analizy, wspólne i indywidualne tworzenie hipotez interpretacyjnych P – uprzednie wykonanie całościowej analizy komparatystycznej małego fragmentu utworu z uwzględnieniem wszystkich sposobów jego powiązania z tekstem biblijnym, ustne zaprezentowanie wyników; pisemne opracowanie podobnego zgadnienia
P – omówienie w formie krótkiej recenzji
Student workload (ECTS credits)
(in Polish) 21. Nazwa modułu (przedmiotu): Fakultet uzupełniający: Interpretacje biblijne w literaturze polskiej na wybranych przykładach
Forma aktywności Średnia liczba godzin na zrealizowanie aktywności
Godziny zajęć (wg planu studiów) z nauczycielem 30
Praca własna studenta :
wstępne przygotowanie zadanych analiz utworów 15
Konsultacja zadań 2
Lektura utworów i opracowań 13
SUMA GODZIN 60
SUMARYCZNA LICZBA PUNKTÓW ECTS DLA MODUŁU (PRZEDMIOTU) 2
Cycle of studies
2nd cycle
Module type
elective
Year of studies (where relevant)
Year 1
Pre-requisites in terms of knowledge, skills and social competences
(in Polish) brak
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: