This course is not currently conducted!
ECTS credits:
unknown
Language:
Polish
Organized by:
Faculty of Pedagogy and Fine Arts in Kalisz
History of Polish Literature of XIX century 13-FSL4XHLW
This course has not yet been described...
Module learning aims
(in Polish) Wykłady są komplementarnym uzupełnieniem ćwiczeń z historii literatury pozytywizmu i Młodej Polski;
Tworzą kontekst niezbędnej wiedzy o epokach wspomagającej rozumienie lektur – przede wszystkim kontekst podstawowych pojęć, zjawiska z zakresu historii idei oraz poetyki historycznej.
Prezentują propozycję elementów syntezy historycznoliterackiej.
Major
(in Polish) Filologia polska
Methods of teaching for learning outcomes achievement
(in Polish) 13-FSL4XHLW_01 TK_01; TK_02; TK_03; TK_04; TK_06; TK_07; TK_08 Wykład problemowy, wykład z elementami syntezy historycznoliterackiej F – przyswojenie i utrwalenie podstawowych pojęć i faktów, wypowiedź ustna: konfrontacja z interpretacjami obecnymi w podanej literaturze
P – omówienie sposobów prezentowania wiedzy wykorzystywanej w wypowiedziach studentów
13-FSL4XHLW_02 TK_01; TK_07; TK_08; TK_09 Wykład z elementami syntezy historycznoliterackiej, wykład z elementami komparatystycznymi P – przyswojenie podstawowych faktów; wypowiedź ustna: próba odniesienia wiedzy do interpretacji konkretnych utworów
P – omówienie adekwatności wiedzy prezentowanej w ustnych wypowiedziach
13-FSL4XHLW_03 TK_02; TK_03; TK_04; TK; TK_06; TK_07; TK_08 Wykład z elementami syntezy historycznoliterackiej, wykład z elementami interpretacji hermeneutycznej P – przyswojenie podstawowych tez;
wypowiedź ustna:
próby formułowania pytań interpretacyjnych
F – weryfikacja metodologiczna i faktualna
13-FSL4XHLW_04 TK_02; TK_04; TK_05; TK_09 Wykład z elementami monografii oraz historii idei P – przyswojenie podstawowych tez; wypowiedź ustna:
próby formułowania meta krytycznych pytań do tez dominujących w najważniejszych interpretacjach dorobku reprezentatywnych autorów obu epok
P – ocena wykorzystania wiadomości przez studentów podczas ćwiczeń komplementarnych do wykładów
13-FSL4XHLW_05 TK_05; TK_09 Wykład monograficzny P – wypowiedź ustna: osadzenie najważniejszych tez wykładów w kontekście najważniejszych opracowań omawianych pisarzy
P – omówienie fortunności proponowanych rozwiązań
Student workload (ECTS credits)
(in Polish) Forma aktywności Średnia liczba godzin na zrealizowanie aktywności
Godziny zajęć (wg planu studiów) z nauczycielem 15
Praca własna studenta
- przyswojenie głównych tez wykładów na podstawie sporządzonych przez siebie konspektów 15
Studiowanie lektur 20
Bieżące formułowanie własnych tez opartych na materiale wykładowym, poszukiwanie własnych kontekstów lekturowych (prezentowanych także podczas ćwiczeń komplementarnych do wykładów) 10
SUMA GODZIN 60
SUMARYCZNA LICZBA PUNKTÓW ECTS DLA MODUŁU (PRZEDMIOTU) 2
Cycle of studies
1st cycle
Module type
compulsory
Year of studies (where relevant)
Year 2
Pre-requisites in terms of knowledge, skills and social competences
(in Polish) Dotychczasowa wiedza zdobyta na zajęciach z historii literatury polskiej epok.
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: