Conducted in
term:
2023/SZ
ECTS credits:
unknown
Language:
Polish
Organized by:
Faculty of Pedagogy and Fine Arts in Kalisz
Common literature (interpretations of masterpieces of ancient literature) 13-FSL3XLTP
This course has not yet been described...
Module learning aims
(in Polish) - przyswojenie najistotniejszych zjawisk literatury powszechnej w dawnych wiekach;
- opanowanie i doskonalenie przez studentów umiejętności analityczno-interpretacyjnych, które pozwolą im dotrzeć do warstwy sensów omawianych dzieł literackich, uchwycić ich wymiary estetyczne oraz ułatwią ustalenie ich rangi w obrębie literatury powszechnej, co z kolei umożliwi dalsze samodzielne poszukiwania interpretacyjne;
- kształcenie umiejętności samodzielnych wypowiedzi ustnych na temat literatury powszechnej wieków dawnych (wraz z przygotowaniem multimedialnej prezentacji na wybrany i zgodny z programem zajęć temat);
- kształtowanie świadomości interdyscyplinarnej, umożliwiającej połączenie historii literatury z historią innych sztuk (np. malarstwo, teatr, opera, architektura),
- kształtowanie świadomości komparatystycznej pozwalającej studentom rozpatrywać zjawiska historii literatury polskiej w szerszym kontekście przemian estetycznych i ideowych zachodzących w literaturze europejskiej,
- wypracowanie znajomości tekstów krytycznych prezentujących najnowszy polski i obcy stan badań nad dawną literaturą powszechną,
- tworzenie warsztatu pracy polonisty komparatysty oraz podstaw profesjonalnej biblioteczki porównawczej, przydatnej w wykonywaniu pracy zawodowej.
Information on where to find course materials
(in Polish) Szczegółową listę lektur podaje prowadzący zajęcia. Materiały dostępne w Bibliotece Wydziału Pedagogiczno-Artystycznego UAM, w Bibliotece Głównej UAM oraz u prowadzącego zajęcia.
Major
(in Polish) Filologia polska
Methods of teaching for learning outcomes achievement
(in Polish) Wykład konwersatoryjny
Wykład problemowy
Dyskusja
Praca z tekstem
Metoda analizy przypadków
Metoda badawcza (dociekania naukowego)
Metody aktywizujące (np.: „burza mózgów”, technika analizy SWOT, technika drzewka decyzyjnego, metoda „kuli śniegowej”, konstruowanie „map myśli”)
Praca w grupach
Przygotowanie prezentacji multimedialnej
Metoda problemowa – analiza i interpretacja tekstów naukowych i literackich
Metoda poszukująca – „dyskusja okrągłego stołu”
Student workload (ECTS credits)
(in Polish) 2
Cycle of studies
1st cycle
Module type
compulsory
Year of studies (where relevant)
Year 2
Course coordinators
Term 2018/SZ: | Term 2019/SZ: | Term 2023/SZ: | Term 2021/SZ: | Term 2022/SZ: | Term 2020/SZ: |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: