Animator's workshop 11-WPA-2ASL-pw-s
Animation of the local environment - tasks and responsibilities of the animator.
Tools at the work of the animator.
Animator skills.
The importance of local partnership.
Activities in public space (planning, organization, legal bases).
Motivation in the work of an animator.
Tasks and exercises to acquire practical skills.
Module learning aims
Major
Number of hours
Methods of teaching for learning outcomes achievement
Student workload (ECTS credits)
Cycle of studies
Year of studies (where relevant)
Pre-requisites in terms of knowledge, skills and social competences
Course coordinators
Learning outcomes
After completing the module (subject) and confirming the achievement of learning outcomes, the student:
- He can characterize the tasks, functions and attitudes of the animator.
- He can justify the need for the animator to take action in the environment.
- Is able to apply animation methods and techniques to the local community.
- Shows possession of skills necessary to work as an animator in the environment.
Assessment criteria
Discussion, observation of students’ work during classes; assessment of skills; exam.
Judging cryteria:
5.0 - Excellent knowledge, skills and personal and social competencies
4.5 - Very good knowledge, skills and personal and social competencies
4.0 - Good knowledge, skills and personal and social competencies
3.5 - Satisfactory knowledge, skills and personal and social competencies, but with significant shortcomings
3.0 - Satisfactory knowledge, skills and personal and social competencies, but with many errors
2.0 - Not satisfactory knowledge, skills and personal and social competencies
Bibliography
Henze P., Skrzypczak B (red.), Kim jest animator społeczny, Warszawa 2006.
Litwicka P., Metodyka i technika pracy animatora czasu wolnego, Kraków 2011.
Nocuń A. W., Szmagalski J., Podstawowe umiejętności w pracy socjalnej i ich kształcenie. Porozumiewanie się, rozwiązywanie problemów i konfliktów, Katowice 1998.
Wróbel A., Asertywność na co dzień. Czyli jak żyć w zgodzie ze sobą i innymi, Warszawa 2011.
Arczewska M. i inni, Zobaczą, czyli jak swoje działania pokazać w przestrzeni publicznej, Warszawa 2015.
Segiet K, Słupska- Kwiatkowska K (red.), Animacja środowiska a edukacja i wychowanie na potrzeby jutra, Gniezno 2010.
Skrzypczak B., (red.), Od animacji do rewitalizacji społecznej – dialog perspektyw i doświadczeń, Warszawa 2010.
Kaźmierczak T., Bąbska B., Jordan P., Dudkiewicz M., Mendel M., Popłońska-Kowalska M., Organizator społeczności lokalnej – refleksyjny praktyk, Warszawa 2014.
Tennyson R., Poradnik animatora partnerstwa. Jak skutecznie wspierać współpracę w ramach międzysektorowego partnerstwa dla zrównoważonego rozwoju, 2005.
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: