Conducted in
terms:
2020/SZ, 2021/SZ, 2022/SZ, 2023/SZ, 2024/SZ
ECTS credits:
unknown
Language:
Polish
Organized by:
Faculty of Educational Studies
Apprenticeship 11-PZPW-11-s
This course has not yet been described...
Module learning aims
(in Polish) a. Zapoznanie się ze specyfiką placówki, w której realizowana jest praktyka, w szczególności poznanie zadań, sposobu funkcjonowania, organizacji pracy, pracowników, uczestników działalności opiekuńczo - wychowawczej oraz prowadzonej dokumentacji.
b. Przygotowanie do podejmowania kontaktów interpersonalnych z uczestnikami procesów pedagogicznych.
c. Poznanie swoistości zadań diagnostycznych i projektujących realizowanych w danej placówce i przygotowanie do ich samodzielnej realizacji.
d. Poznanie działań opiekuńczych i wychowawczych prowadzonych wobec wybranych podmiotów, ich przebiegu oraz przygotowanie do ich samodzielnego prowadzenia.
e. Poznanie form i metod współpracy w ramach zespołu specjalistów w danej placówce i jej otoczeniu oraz przygotowanie do uczestnictwa w tego typu aktywności.
f. Poznanie zasad i dylematów etycznych w pracy pedagoga.
g. Poznanie zasad BHP i higieny pracy pedagoga w danej placówce.
h. Uzyskanie informacji zwrotnych na temat własnego przygotowania do pracy w roli pedagoga.
Information on where to find course materials
(in Polish) strona www Wydziału Studiów Edukacyjnych
Major
pedagogy
Number of hours
60
Methods of teaching for learning outcomes achievement
(in Polish) Analiza zadań postawionych przed studentem. Dyskusja.
Student workload (ECTS credits)
(in Polish) Godziny zajęć (wg planu studiów) z nauczycielem - 60 godz.
Przygotowanie dokumentacji praktyki - 10 godz.
SUMA GODZIN - 70 godz.
SUMARYCZNA LICZBA PUNKTÓW ECTS DLA MODUŁU (PRZEDMIOTU) - 2
Cycle of studies
1st cycle
Module type
compulsory
Year of studies (where relevant)
Year 2
Pre-requisites in terms of knowledge, skills and social competences
(in Polish) Podstawy wiedzy z zakresu pedagogiki ogólnej oraz funkcjonowania placówek opiekuńczo - wychowawczych.
Course coordinators
Module learning aims
Term 2024/SZ: (in Polish) a. Zapoznanie się ze specyfiką placówki, w której realizowana jest praktyka, w szczególności poznanie zadań, sposobu funkcjonowania, organizacji pracy, pracowników, uczestników działalności opiekuńczo - wychowawczej oraz prowadzonej dokumentacji.
b. Przygotowanie do podejmowania kontaktów interpersonalnych z uczestnikami procesów pedagogicznych.
c. Poznanie swoistości zadań diagnostycznych i projektujących realizowanych w danej placówce i przygotowanie do ich samodzielnej realizacji.
d. Poznanie działań opiekuńczych i wychowawczych prowadzonych wobec wybranych podmiotów, ich przebiegu oraz przygotowanie do ich samodzielnego prowadzenia.
e. Poznanie form i metod współpracy w ramach zespołu specjalistów w danej placówce i jej otoczeniu oraz przygotowanie do uczestnictwa w tego typu aktywności.
f. Poznanie zasad i dylematów etycznych w pracy pedagoga.
g. Poznanie zasad BHP i higieny pracy pedagoga w danej placówce.
h. Uzyskanie informacji zwrotnych na temat własnego przygotowania do pracy w roli pedagoga.
| Term 2018/SZ: (in Polish) a. Zapoznanie się ze specyfiką placówki, w której realizowana jest praktyka, w szczególności poznanie zadań, sposobu funkcjonowania, organizacji pracy, pracowników, uczestników działalności opiekuńczo - wychowawczej oraz prowadzonej dokumentacji.
b. Przygotowanie do podejmowania kontaktów interpersonalnych z uczestnikami procesów pedagogicznych.
c. Poznanie swoistości zadań diagnostycznych i projektujących realizowanych w danej placówce i przygotowanie do ich samodzielnej realizacji.
d. Poznanie działań opiekuńczych i wychowawczych prowadzonych wobec wybranych podmiotów, ich przebiegu oraz przygotowanie do ich samodzielnego prowadzenia.
e. Poznanie form i metod współpracy w ramach zespołu specjalistów w danej placówce i jej otoczeniu oraz przygotowanie do uczestnictwa w tego typu aktywności.
f. Poznanie zasad i dylematów etycznych w pracy pedagoga.
g. Poznanie zasad BHP i higieny pracy pedagoga w danej placówce.
h. Uzyskanie informacji zwrotnych na temat własnego przygotowania do pracy w roli pedagoga.
| Term 2020/SZ: (in Polish) a. Zapoznanie się ze specyfiką placówki, w której realizowana jest praktyka, w szczególności poznanie zadań, sposobu funkcjonowania, organizacji pracy, pracowników, uczestników działalności opiekuńczo - wychowawczej oraz prowadzonej dokumentacji.
b. Przygotowanie do podejmowania kontaktów interpersonalnych z uczestnikami procesów pedagogicznych.
c. Poznanie swoistości zadań diagnostycznych i projektujących realizowanych w danej placówce i przygotowanie do ich samodzielnej realizacji.
d. Poznanie działań opiekuńczych i wychowawczych prowadzonych wobec wybranych podmiotów, ich przebiegu oraz przygotowanie do ich samodzielnego prowadzenia.
e. Poznanie form i metod współpracy w ramach zespołu specjalistów w danej placówce i jej otoczeniu oraz przygotowanie do uczestnictwa w tego typu aktywności.
f. Poznanie zasad i dylematów etycznych w pracy pedagoga.
g. Poznanie zasad BHP i higieny pracy pedagoga w danej placówce.
h. Uzyskanie informacji zwrotnych na temat własnego przygotowania do pracy w roli pedagoga.
| Term 2023/SZ: (in Polish) a. Zapoznanie się ze specyfiką placówki, w której realizowana jest praktyka, w szczególności poznanie zadań, sposobu funkcjonowania, organizacji pracy, pracowników, uczestników działalności opiekuńczo - wychowawczej oraz prowadzonej dokumentacji.
b. Przygotowanie do podejmowania kontaktów interpersonalnych z uczestnikami procesów pedagogicznych.
c. Poznanie swoistości zadań diagnostycznych i projektujących realizowanych w danej placówce i przygotowanie do ich samodzielnej realizacji.
d. Poznanie działań opiekuńczych i wychowawczych prowadzonych wobec wybranych podmiotów, ich przebiegu oraz przygotowanie do ich samodzielnego prowadzenia.
e. Poznanie form i metod współpracy w ramach zespołu specjalistów w danej placówce i jej otoczeniu oraz przygotowanie do uczestnictwa w tego typu aktywności.
f. Poznanie zasad i dylematów etycznych w pracy pedagoga.
g. Poznanie zasad BHP i higieny pracy pedagoga w danej placówce.
h. Uzyskanie informacji zwrotnych na temat własnego przygotowania do pracy w roli pedagoga.
| Term 2021/SZ: (in Polish) a. Zapoznanie się ze specyfiką placówki, w której realizowana jest praktyka, w szczególności poznanie zadań, sposobu funkcjonowania, organizacji pracy, pracowników, uczestników działalności opiekuńczo - wychowawczej oraz prowadzonej dokumentacji.
b. Przygotowanie do podejmowania kontaktów interpersonalnych z uczestnikami procesów pedagogicznych.
c. Poznanie swoistości zadań diagnostycznych i projektujących realizowanych w danej placówce i przygotowanie do ich samodzielnej realizacji.
d. Poznanie działań opiekuńczych i wychowawczych prowadzonych wobec wybranych podmiotów, ich przebiegu oraz przygotowanie do ich samodzielnego prowadzenia.
e. Poznanie form i metod współpracy w ramach zespołu specjalistów w danej placówce i jej otoczeniu oraz przygotowanie do uczestnictwa w tego typu aktywności.
f. Poznanie zasad i dylematów etycznych w pracy pedagoga.
g. Poznanie zasad BHP i higieny pracy pedagoga w danej placówce.
h. Uzyskanie informacji zwrotnych na temat własnego przygotowania do pracy w roli pedagoga.
| Term 2022/SZ: (in Polish) a. Zapoznanie się ze specyfiką placówki, w której realizowana jest praktyka, w szczególności poznanie zadań, sposobu funkcjonowania, organizacji pracy, pracowników, uczestników działalności opiekuńczo - wychowawczej oraz prowadzonej dokumentacji.
b. Przygotowanie do podejmowania kontaktów interpersonalnych z uczestnikami procesów pedagogicznych.
c. Poznanie swoistości zadań diagnostycznych i projektujących realizowanych w danej placówce i przygotowanie do ich samodzielnej realizacji.
d. Poznanie działań opiekuńczych i wychowawczych prowadzonych wobec wybranych podmiotów, ich przebiegu oraz przygotowanie do ich samodzielnego prowadzenia.
e. Poznanie form i metod współpracy w ramach zespołu specjalistów w danej placówce i jej otoczeniu oraz przygotowanie do uczestnictwa w tego typu aktywności.
f. Poznanie zasad i dylematów etycznych w pracy pedagoga.
g. Poznanie zasad BHP i higieny pracy pedagoga w danej placówce.
h. Uzyskanie informacji zwrotnych na temat własnego przygotowania do pracy w roli pedagoga.
| Term 2019/SZ: (in Polish) a. Zapoznanie się ze specyfiką placówki, w której realizowana jest praktyka, w szczególności poznanie zadań, sposobu funkcjonowania, organizacji pracy, pracowników, uczestników działalności opiekuńczo - wychowawczej oraz prowadzonej dokumentacji.
b. Przygotowanie do podejmowania kontaktów interpersonalnych z uczestnikami procesów pedagogicznych.
c. Poznanie swoistości zadań diagnostycznych i projektujących realizowanych w danej placówce i przygotowanie do ich samodzielnej realizacji.
d. Poznanie działań opiekuńczych i wychowawczych prowadzonych wobec wybranych podmiotów, ich przebiegu oraz przygotowanie do ich samodzielnego prowadzenia.
e. Poznanie form i metod współpracy w ramach zespołu specjalistów w danej placówce i jej otoczeniu oraz przygotowanie do uczestnictwa w tego typu aktywności.
f. Poznanie zasad i dylematów etycznych w pracy pedagoga.
g. Poznanie zasad BHP i higieny pracy pedagoga w danej placówce.
h. Uzyskanie informacji zwrotnych na temat własnego przygotowania do pracy w roli pedagoga
|
Bibliography
Term 2020/SZ:
None |
Term 2021/SZ:
None |
Term 2022/SZ:
None |
Term 2023/SZ:
None |
Term 2024/SZ:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: