(in Polish) Metodyka pracy z uczniem z lekką niepełnosprawnością intelektualną 11-F5-p
This course has not yet been described...
Module learning aims
Information on where to find course materials
Major
Methods of teaching for learning outcomes achievement
Student workload (ECTS credits)
Pre-requisites in terms of knowledge, skills and social competences
Course coordinators
Assessment criteria
tests, assessment of the scenarios of classes
5.0- excellent knowledge, skills and personal and social competencies
4.5- very good knowledge, skills and personal and social competencies
4.0- good knowledge, skills and personal and social competencies
3.5 - satisfying knowledge, skills and personal and social competencies but with significant faults
3.0- satisfying knowledge, skills and personal and social competencies but with numerous faults
2.0- unsatisfying knowledge, skills and personal and social competencies
Bibliography
1. Bogdanowicz M. (1991), Psychologia kliniczna dzieci w wieku przedszkolnym, WSiP, Warszawa.
2. Borzyszkowska H. (1987) Nauczanie dzieci upośledzonych w klasach specjalnych, Warszawa, WSiP.
3. Chrzanowska I. (2002), Uczeń z upośledzeniem umysłowym w szkole ogólnodostępnej, (w:)W. Dykcik,Cz. Kosakowski, J. Kuczyńska-Kwapisz (red.), Pedagogika specjalna szansą na realizację potrzeb osób niepełnosprawnych, Wyd. PTP, Olsztyn-Poznań-Warszawa.
4. Chrzanowska I. (2003), Funkcjonowanie dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim w szkole podstawowej, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.
5. Chrzanowska I., Problemy edukacji dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością, Oficyna Wydawnicza „Impuls” Kraków 2010
6. Gajdzica Z., Edukacyjne konteksty bezradności społecznej osób z lekkim upośledzeniem umysłowym, Wyd. Uniwersytetu Śląskiego, Katowice 2007.
7. Gajdzica Z.(2011), Dwie koncepcje badania sytemu kształcenia uczniów z lekkim upośledzeniem umysłowym, (w:) Z.Gajdzica, M.Bełza (red.), Wybrane zagadnienia socjalizacji i edukacji osób z ograniczoną sprawnością, Oficyna Wydawnicza HUMANITAS, Sosnowiec.
8. Głodkowska J.(red.) (1999), Poznanie uczenia szkoły specjalnej,, WSiP, Warszawa.
9. Grodkowska J. (red.)(2011), Uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w szkole ogólnodostępnej, Wydawnictwo APS, Warszawa.
10. Kirejczyk K. (red.)(1981), Upośledzenie umysłowe – pedagogika, PWN, Warszawa.
11. Kirejczykowa K., Łubkowska S. (1986) Wskazówki metodyczne dla klasy 1,2,3, Warszawa, WSiP.
12. Klaro-Celej L., Lausch K., Lausch K., Mossakowska L.,(2001), Propozycja konstrukcji programu edukacji uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu znacznym i umiarkowanym [w:] M. Piszczek[ (red.) Przewodnik dla nauczycieli uczniów upośledzonych umysłowo w stopniu znacznym i umiarkowanym. Część I, CMPP-P, Warszawa.
13. Kosińska A., Polak A., Żiżka D.(1999) Uczę metodą ośrodków pracy, Warszawa, WSiP.
14. Kościelak R. (1989), Psychologiczne podstawy rewalidacji upośledzonych umysłowo, PWN, Warszawa.
15. Kościelska M. (1995), Oblicza upośledzenia, PWN, Warszawa.
16. Kościowa M. (1991) Moje metody pracy w klasie pierwszej, Warszawa, WSiP.
17. Krause A. (2002), Integracyjne złudzenie ponowoczesności, Oficyna Wydawnicza IMPULS, Kraków.
18. Likszo O. (1991) Elementy nauczania klas 1-3 szkoły specjalnej dla upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim, Zielona Góra.
19. Mirkut A., Wyczesany J. (l998) Elementy metodyki nauczania początkowego dzieci upośledzonych umysłowo, Kraków, Wydawnictwo Naukowe WSP.
20. Misiorna E., Ziętkiewicz E. (red.) (1999) Zintegrowana edukacja w klasach 1-3, Poznań, WOM.
21. Moroz H. (red.) (2001) Edukacja zintegrowana w reformowanej szkole, Kraków, Impuls.
22. Nagajowa M. (1990) ABC metodyki języka polskiego, Warszawa, WSiP.
23. Obuchowska I. (2003), Dzieci upośledzone umysłowo w stopniu lekkim, [w:] I. Obuchowska (red.), Dziecko niepełnosprawne w rodzinie, WSiP, Warszawa.
24. Olszewski S., Parys K. (2006), Edukacja osób niepełnosprawnych. Rozważania nad podstawą programową kształcenia ogólnego, Szkoła Specjalna, nr 4.
25. Sadowska S., Ku edukacji zorientowanej na zmianę społecznego obrazu osób niepełnosprawnych, Wyd. Edukacyjne „Akapit”, Toruń 2005.
26. Siwek H., Wyczesany J.(1981) Poradniki metodyczne do nauczania matematyki, Warszawa, WSiP
27. Stawowy-Wojnarowska I. (1981) Nauczanie w klasach 1-3 szkoły specjalnej, Warszawa, WPIS.
28. Szumski G. (2010), Wokół edukacji włączającej, Wyd. APS, Warszawa.
29. Tkaczyk G. (1997) Metodyka nauczania i wychowania początkowego w szkole specjalnej, Lublin, UMSC.
30. Twardowski A. (2008), Sytuacja rodzin dzieci niepełnosprawnych, [w:] I. Obuchowska (red.), Dziecko niepełnosprawne w rodzinie, WSiP, Warszawa.
31. Wyczesany J. (2001), Pedagogika osób z lekkim upośledzeniem umysłowym, [w:] W. Dykcik, (red.), Pedagogika specjalna, Wyd.UAM, Poznań.
32. Wyczesany J. (2002), Pedagogika upośledzenia umysłowego, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków.
33. Wyczesany J., Gajdzica Z., Uwarunkowania edukacji i rehabilitacji uczniów o specjalnych potrzebach rozwoju, Wyd. Naukowe Akademii Pedagogicznej, Kraków 2006.
34. Zamkowska A. (2009), Formy wsparcia ucznia upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim w szkole ogólnodostępnej, (w:) Z.Gajdzica (red.), Społeczne i edukacyjne uwarunkowania rozwoju oraz funkcjonowania dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością, Oficyna Wydawnicza "Impuls", Kraków.
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: