(in Polish) Współpraca z rodziną dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi 11-F27-p
This course has not yet been described...
Module learning aims
Information on where to find course materials
Major
Methods of teaching for learning outcomes achievement
Student workload (ECTS credits)
Course coordinators
Module learning aims
Assessment criteria
tests, assessment of the scenarios of classes
5.0- excellent knowledge, skills and personal and social competencies
4.5- very good knowledge, skills and personal and social competencies
4.0- good knowledge, skills and personal and social competencies
3.5 - satisfying knowledge, skills and personal and social competencies but with significant faults
3.0- satisfying knowledge, skills and personal and social competencies but with numerous faults
2.0- unsatisfying knowledge, skills and personal and social competencies
Bibliography
Babich M. (2002), Jak współpracować z rodzicami trudnych uczniów, WSiP, Warszawa.
Kielin J.(2002), Jak pracować z rodzicami dziecka upośledzonego, GWP. Gdańsk.
Kościelska M. (1995), Oblicza upośledzenia, PWN, Warszawa.
Kościelska M. (2000) Być kobietą, być mężczyzną - co to znaczy w odniesieniu do osób niepełnosprawnych intelektualnie. Nowiny Psychologiczne Nr 2, s. 5-15
Kościelska M., Oblicze upośledzenia, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 1995.
Kośćielska M. (1998), Trudne macierzyństwo, WSiP, Warszawa.
Kowalik S. (1999), Psychospołeczne podstawy rewalidacji osób niepełnosprawnych, Wyd. Śląsk, Katowice
Liberska J. (red.)(2011) Rodzina z dzieckiem niepełnosprawnym : możliwości i ograniczenia rozwoju Warszawa : Difin.
Lohe M. (1996) Przygotowanie rodziców/opiekunów do wychowania seksualnego dzieci niepełnosprawnych umysłowo. Tematy Nr 3, s.28-31
Obuchowska I.(red.) (1991) Dziecko niepełnosprawne w rodzinie. WSiP Warszawa.
Parchomiuk M (2007). Rodzice dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym wobec sytuacji trudnych /. - Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej.
Pisula E, Danielewicz D. (red.) (2007) Rodzina z dzieckiem z niepełnosprawnością . - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia.
Pisula E. (1998), Psychologiczne problemy rodziców dzieci z zaburzeniami w rozwoju, Wydawnictwo UW, Warszawa.
Pisula E. (2004), Potrzeby rodziców dzieci z zaburzeniami w rozwoju, W: Dykcik W., Twardowski A.(red.) Wspomaganie rozwoju i rehabilitacja dzieci z genetycznie uwarunkowanymi zespołami zaburzeń, Wyd. PTP Poznań
Pisula E. (2007) Rodzice i rodzeństwo dzieci z zaburzeniami rozwoju - Warszawa : Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego.
Sińska J., Gałkowski T., (2002), Radzenie sobie ze stresem i plany życiowe rodzin wychowujących dzieci z autyzmem w wieku przedszkolnym, W: Dziecko Autystyczne, 10, 5-28
Stelter Ż. (2009), Dorastanie osób z niepełnosprawnością intelektualną. Warszawa : Wydawnictwo Naukowe Scholar.
Szymanowska J. (2008) Rodzina z dzieckiem niepełnosprawnym : pomoc i wsparcie - Białystok : Trans Humana
Twardowski A. (2005), Sytuacja rodzin dzieci niepełnosprawnych, [w:] Dziecko niepełnosprawne w rodzinie, pod red. I. Obuchowskiej, Warszawa, WSiP
Ziemska M., Postawy rodzicielskie, WPiS, Warszawa 1973.
Żyta A. (red.) (2010) Rodzina osób z niepełnosprawnością intelektualną wobec wyzwań współczesności : heurystyczny wymiar ludzkiej egzystencji - Toruń : Wydawnictwo Edukacyjne "Akapit",
Twardowski A. (red.) (2005), Wspomagane rozwoju dzieci ze złożonymi zespołami zaburzeń, Wyd. PTP, Poznań
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: