Conducted in
terms:
2021/SL, 2022/SL, 2023/SL
Erasmus code: 05.0
ECTS credits:
unknown
Language:
Polish
Organized by:
Faculty of Educational Studies
Adult education and gerontology 11-AG-11-n
This course has not yet been described...
Term 2021/SL:
None |
Term 2022/SL:
None |
Term 2023/SL:
None |
Module learning aims
(in Polish) - przekazanie wiedzy z obszarów współczesnej andragogiki i gerontologii, ich usytuowania pośród innych nauk społecznych, wyzwań i kierunków rozwoju oraz roli edukatora
- rozwijanie wiedzy na temat potencjału oraz ograniczeń rozwojowych ludzi dorosłych w różnych fazach życia, a w szczególności w fazie późnej dorosłości
- przekazanie wiedzy na temat różnych systemów wspomagania seniorów oraz możliwości całożyciowej edukacji ludzi dorosłych
- kształtowanie umiejętności zrozumienia i rozwiązywania problemów osób starszego
- rozwinięcie świadomości postaw prezentowanych wobec osób starszych
- kształtowanie współpracy międzypokoleniowej
Information on where to find course materials
(in Polish) u prowadzącego i w sylabusie
Major
Special Education
ECTS code
11-AG-11-n
Methods of teaching for learning outcomes achievement
(in Polish) - wykład z prezentacją multimedialną wybranych zagadnień
- wykład konwersatoryjny
- dyskusja
- metoda analizy przypadków
- metody aktywizujące (np.: „burza mózgów”, technika analizy SWOT, technika drzewka decyzyjnego, metoda „kuli śniegowej”, konstruowanie „map myśli”)
- praca w grupach – rozwiązywanie problemów osób starszych
- rozmowa z osobą starszą na temat transferów międzypokoleniowych w rodzinie dotyczących wspierania wkraczania w dorosłość adolescentów kiedyś oraz analiza porównawcza sytuacji obecnej
Course module conducted remotely (e-learning)
(in Polish) 2020/21 nie
Student workload (ECTS credits)
(in Polish) Godziny zajęć z nauczycielem -16
Przygotowanie do zajęć 10
Czytanie wskazanej literatury 24
Przygotowanie pracy pisemnej -10
Przygotowanie do egzaminu 15
Suma 75
3
Cycle of studies
2nd cycle
Module type
compulsory
Year of studies (where relevant)
Year 2
Pre-requisites in terms of knowledge, skills and social competences
(in Polish) brak
Course coordinators
Module learning aims
Term 2019/SL: (in Polish) -przekazanie wiedzy z obszarów współczesnej andragogiki i gerontologii, ich usytuowania pośród innych nauk społecznych, wyzwań i kierunków rozwoju oraz roli edukatora
- rozwijanie wiedzy na temat potencjału oraz ograniczeń rozwojowych ludzi dorosłych w różnych fazach życia, a w szczególności w fazie późnej dorosłości
- przekazanie wiedzy na temat różnych systemów wspomagania seniorów oraz możliwości całożyciowej edukacji ludzi dorosłych | Term 2022/SL: (in Polish) - przekazanie wiedzy z obszarów współczesnej andragogiki i gerontologii, ich usytuowania pośród innych nauk społecznych, wyzwań i kierunków rozwoju oraz roli edukatora
- rozwijanie wiedzy na temat potencjału oraz ograniczeń rozwojowych ludzi dorosłych w różnych fazach życia, a w szczególności w fazie późnej dorosłości
- przekazanie wiedzy na temat różnych systemów wspomagania seniorów oraz możliwości całożyciowej edukacji ludzi dorosłych
- kształtowanie umiejętności zrozumienia i rozwiązywania problemów osób starszego
- rozwinięcie świadomości postaw prezentowanych wobec osób starszych
- kształtowanie współpracy międzypokoleniowej
| Term 2020/SL: (in Polish) - przekazanie wiedzy z obszarów współczesnej andragogiki i gerontologii, ich usytuowania pośród innych nauk społecznych, wyzwań i kierunków rozwoju oraz roli edukatora
- rozwijanie wiedzy na temat potencjału oraz ograniczeń rozwojowych ludzi dorosłych w różnych fazach życia, a w szczególności w fazie późnej dorosłości
- przekazanie wiedzy na temat różnych systemów wspomagania seniorów oraz możliwości całożyciowej edukacji ludzi dorosłych
- kształtowanie umiejętności zrozumienia i rozwiązywania problemów osób starszego
- rozwinięcie świadomości postaw prezentowanych wobec osób starszych
- kształtowanie współpracy międzypokoleniowej
| Term 2018/SL: (in Polish) -przekazanie wiedzy z obszarów współczesnej andragogiki i gerontologii, ich usytuowania pośród innych nauk społecznych, wyzwań i kierunków rozwoju oraz roli edukatora
- rozwijanie wiedzy na temat potencjału oraz ograniczeń rozwojowych ludzi dorosłych w różnych fazach życia, a w szczególności w fazie późnej dorosłości
- przekazanie wiedzy na temat różnych systemów wspomagania seniorów oraz możliwości całożyciowej edukacji ludzi dorosłych | Term 2023/SL: (in Polish) - przekazanie wiedzy z obszarów współczesnej andragogiki i gerontologii, ich usytuowania pośród innych nauk społecznych, wyzwań i kierunków rozwoju oraz roli edukatora
- rozwijanie wiedzy na temat potencjału oraz ograniczeń rozwojowych ludzi dorosłych w różnych fazach życia, a w szczególności w fazie późnej dorosłości
- przekazanie wiedzy na temat różnych systemów wspomagania seniorów oraz możliwości całożyciowej edukacji ludzi dorosłych
- kształtowanie umiejętności zrozumienia i rozwiązywania problemów osób starszego
- rozwinięcie świadomości postaw prezentowanych wobec osób starszych
- kształtowanie współpracy międzypokoleniowej
| Term 2021/SL: (in Polish) - przekazanie wiedzy z obszarów współczesnej andragogiki i gerontologii, ich usytuowania pośród innych nauk społecznych, wyzwań i kierunków rozwoju oraz roli edukatora
- rozwijanie wiedzy na temat potencjału oraz ograniczeń rozwojowych ludzi dorosłych w różnych fazach życia, a w szczególności w fazie późnej dorosłości
- przekazanie wiedzy na temat różnych systemów wspomagania seniorów oraz możliwości całożyciowej edukacji ludzi dorosłych
- kształtowanie umiejętności zrozumienia i rozwiązywania problemów osób starszego
- rozwinięcie świadomości postaw prezentowanych wobec osób starszych
- kształtowanie współpracy międzypokoleniowej
|
Bibliography
Term 2021/SL:
None |
Term 2022/SL:
None |
Term 2023/SL:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: