Conducted in
terms:
2020/SZ, 2021/SL, 2021/SZ, 2022/SL, 2022/SZ, 2023/SL
ECTS credits:
unknown
Language:
Polish
Organized by:
Institute of Russian Philology
(for:
Faculty of Modern Languages and Literatures)
Foreign language acquisition 09-WOAINJA-11
This course has not yet been described...
Module learning aims
(in Polish) Wprowadzenie do problematyki akwizycji i nauki języka z punktu widzenia psycholingwistyki oraz dostarczenie studentom filologii teoretycznych podstaw do podejmowania kształcenia z zakresu metodyki nauczania języków obcych oraz dalszych studiów w dziedzinie współczesnej lingwistyki.
Zapoznanie z podstawowymi zagadnieniami i pojęciami, jakimi zajmuje się psycholingwistyka.
Poznanie procesów psychicznych umożliwiających człowiekowi nabywanie i posługiwanie się językiem, a także przetwarzanie informacji językowych.
Zapoznanie z biologicznymi i społecznymi podstawami zachowań komunikacyjnych człowieka oraz z modelem wiedzy językowej człowieka.
Zapoznanie z charakterystyką kompetencji językowej - z wytwarzaniem i percepcją mowy.
Prezentacja teoretycznych i empirycznych podejść do problemu badania przyswajania języka przez małe dziecko. Zapoznanie z rozwojem języka dziecka z od najwcześniejszych prób komunikowania się z otoczeniem do momentu pełnego przyswojenia języka toczenia.
Zapoznanie z psycholingwistyczną analizą czynności czytania. Zaprezentowanie kilku modeli rozwoju umiejętności czytania u małych dzieci.
Przekazanie wiedzy o dwujęzyczności i przyswajaniu języka drugiego oraz zapoznanie z próbą odpowiedzi na pytanie, czy istnieje optymalny wiek do nauki języka drugiego oraz czy przyswajanie drugiego języka przypomina w kategoriach psycholingwistycznych przyswajanie języka pierwszego.
Major
(in Polish) filologia rosyjska z filologią angielską
Cycle of studies
1st cycle
Module type
compulsory
Year of studies (where relevant)
Year 1
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: