Introduction to Linguistics
09-WJZJ-11
This course has not yet been described...
Module learning aims
(in Polish) Zapoznanie uczestników z podstawowymi wiadomościami dotyczącymi: językoznawstwa jako nauka i jego relacji z innymi dyscyplinami naukowymi, działów językoznawstwa, podstawowej wiedzy nt. metod badań lingwistycznych, semiotycznych podstaw języka, języka jako systemu/struktury, teorii pochodzenia języka, pokrewieństwa i zróżnicowania języków świata, klasyfikacji i typologii języków, ochrony, rozwoju, zanikania i rewitalizacji języków, miejsca języka w kulturze i społeczeństwie, typologii systemów graficznych języków świata; oraz przygotowanie do samodzielniejszych refleksji i dociekań nad językiem, dalszego studiowania przedmiotów lingwistycznych oraz rozszerzania własnych studiów poprzez korzystanie z opracowań językoznawczych
Major
(in Polish) Japonistyka
Methods of teaching for learning outcomes achievement
(in Polish) Wykład konwersatoryjny;
Dyskusja;
Metoda analizy przypadków;
Zadania lingwistyczne
Student workload (ECTS credits)
(in Polish) Godziny zajęć (wg planu studiów) z nauczycielem 30
Praca własna studenta* Przygotowanie do zajęć + zadania 15
Czytanie wskazanej literatury 20
Przygotowanie do egzaminu / zaliczenia 10
SUMA GODZIN 75
LICZBA PUNKTÓW ECTS DLA ZAJĘĆ/PRZEDMIOTU 3
Cycle of studies
1st cycle
Module type
compulsory
Year of studies (where relevant)
Year 1
Pre-requisites in terms of knowledge, skills and social competences
(in Polish) Znajomość języków polskiego i angielskiego na poziomie umożliwiającym czytanie i rozumienie podręczników naukowych do językoznawstwa.
Bibliography
• Crystal, David 2010. The Cambridge Encyclopedia of Language. Cambridge University Press.
• Maciejewski, Witold (red.) 1999. Wielka Encyklopedia Geografii Świata. t.14 Świat języków. Poznań: Kurpisz.
• Majewicz, Alfred 1989. Języki świata i ich klasyfikowanie. Warszawa: PWN.
• Nau Nicole, Hornsby Michael, Karpiński Maciej, Klessa Katarzyna, Wicherkiewicz Tomasz, Wójtowicz Radosław 2014. Book of Knowledge of Languages in Danger. http://languagesindanger.eu/book-of-knowledge ; i nieco starsza wersja polska: http://pl.languagesindanger.eu
• Yule, George 2019. The Study of Language. Cambridge University Press.
• Breton, Roland 2003. Atlas des langues du monde. Une pluralité fragile. Paris: Éditions Autrement.
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors,
localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: