Conducted in
terms:
2021/SL, 2022/SL, 2023/SL, 2024/SL
ECTS credits:
unknown
Language:
French
Organized by:
Institute of Romance Studies
(for:
Faculty of Modern Languages and Literatures)
Subject Seminar – Linguistics 09-SSJ2-MF-22
This course has not yet been described...
Term 2021/SL:
None |
Term 2022/SL:
None |
Module learning aims
(in Polish) • Zapoznanie się z podstawowymi pojęciami z zakresu analizy dyskursu, w szczególności z francuską szkołą dyskursu.
• Zapoznanie się z mechanizmami argumentacyjnymi we współczesnym dyskursie, w tym z zabiegami retorycznymi.
• Poznanie etnolingwistycznej teorii językowego obrazu świata.
• Zrozumienie mechanizmu powstawania stereotypów i ich funkcjonowania w dyskursie, w tym konceptu „inny” i jego realizacji semiotycznej w komunikacji.
• Poznanie konkretnych mechanizmów argumentacyjnych w dyskursie wykluczającym, tzw. „othering”, stosującym mowę nienawiści.
• Biegła umiejętność uczestnictwa w debacie specjalistycznej w języku francuskim.
• Biegłość w redagowaniu naukowych tekstów argumentacyjnych w języku francuskim.
Major
(in Polish) FILOLOGIA ROMAŃSKA
Number of hours
30
Methods of teaching for learning outcomes achievement
(in Polish) Wykład problemowy
Dyskusja
Praca z tekstem
Metoda badawcza (dociekania naukowego)
Cycle of studies
2nd cycle
Module type
Term 2019/SL: compulsory | General: elective | Term 2022/SL: compulsory | Term 2021/SL: compulsory | Term 2020/SL: compulsory |
Pre-requisites in terms of knowledge, skills and social competences
(in Polish) • poziom znajomości języka francuskiego: B2+ - C1
• uzyskany tytuł licencjata z zakresu językoznawstwa francuskiego lub innego
Course coordinators
Term 2020/SL: | Term 2022/SL: | Term 2019/SL: | Term 2024/SL: | Term 2023/SL: | Term 2021/SL: |
Module learning aims
Term 2023/SL: (in Polish) • Zapoznanie się z podstawowymi pojęciami z zakresu analizy dyskursu, w szczególności z francuską szkołą dyskursu.
• Zapoznanie się z mechanizmami argumentacyjnymi we współczesnym dyskursie, w tym z zabiegami retorycznymi.
• Poznanie etnolingwistycznej teorii językowego obrazu świata.
• Zrozumienie mechanizmu powstawania stereotypów i ich funkcjonowania w dyskursie, w tym konceptu „inny” i jego realizacji semiotycznej w komunikacji.
• Poznanie konkretnych mechanizmów argumentacyjnych w dyskursie wykluczającym, tzw. „othering”, stosującym mowę nienawiści.
• Biegła umiejętność uczestnictwa w debacie specjalistycznej w języku francuskim.
• Biegłość w redagowaniu naukowych tekstów argumentacyjnych w języku francuskim.
| Term 2019/SL: (in Polish) Celem kursu jest pokazanie na czym polega konstrukcja informacji medialnej w prasie codziennej (prasa francuska) w kontraście do zjawiska dezinformacji w przestrzeni medialnej. | Term 2022/SL: (in Polish) Celem zajęć jest zapoznanie Studentów z analizą dyskursu nieinstytucjonalnego na przykładzie komentarzy internautów załączanych do artykułów prasowych. Jest to drugi etap nauki, pierwszy skupiony był na analizie dyskursu instytucjonalnego (dyskurs informacji prasowej). | Term 2021/SL: (in Polish) Celem zajęć jest zapoznanie Studentów z analizą dyskursu nieinstytucjonalnego na przykładzie komentarzy internautów załączanych do artykułów prasowych. Jest to drugi etap nauki, pierwszy skupiony był na analizie dyskursu instytucjonalnego (dyskurs informacji prasowej). | Term 2020/SL: (in Polish) Celem kursu jest analiza wybranych gatunków dyskursywnych podejmujących dyskusję nad wartościami w społeczeństwach demokratycznych na przykładzie wspólnoty narodowej języka francuskiego i polskiego.
|
Bibliography
Term 2021/SL:
None |
Term 2022/SL:
None |
Notes
Term 2021/SL:
None |
Term 2022/SL:
None |
Term 2023/SL:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: