Conducted in
terms:
2022/SL, 2023/SL
Erasmus code: 05.1
ISCED code: 0110
ECTS credits:
1
Language:
Polish
Organized by:
Institute of German Studies
(for:
Faculty of Modern Languages and Literatures)
Fundamentals of Psychology for Teachers part 1 09-PPSc-DL11
This course has not yet been described...
Module learning aims
(in Polish) Bazując na myśleniu krytycznym zachęcamy studentów do zapoznania się z wybranymi problemami uczenia się i nauczania oraz zachęcamy do twórczej refleksji nad uczeniem się jako kluczową kompe-tencją współczesnego człowieka. Proponujemy pracę nad wybranymi metodami i technikami wspierają-cymi efektywne, twórcze uczenie się. Uwrażliwiamy na różnice indywidualne w procesie uczenia się i związane z tym konsekwencje dla projektowania pracy dydaktycznej i wychowawczej przez nauczyciela. Zwracamy szczególną uwagę na możliwości wspierania kreatywności i samodzielności uczniów w zdo-bywaniu wiedzy oraz inspirowania ich do działań na rzecz uczenia się przez całe życie. Celem tej części modułu jest pobudzenie do refleksji nad znaczeniem uczenia się jako kluczowej kompetencji współcze-snego człowieka, a także wypracowanie konkretnych narzędzi do pracy w tym obszarze.
Cele szczegółowe:
• Poszerzenie wiedzy na temat poznawczych i pozapoznawczych uwarunkowań procesu uczenia się i nauczania, w tym znaczenia motywacji, emocji i procesów wolicjonalych
• Zwiększenie umiejętności rozpoznawania i analizy czynników ryzyka oraz czynników sprzyjają-cych w procesie uczenia się i nauczania
• Pobudzenie refleksji nad znaczeniem uczenia się jako kluczowej kompetencji współczesnego człowieka oraz nad możliwościami wspierania tej kompetencji w sytuacji edukacyjnej
• Zwiększenie gotowości do wspierania kreatywności i samodzielności uczniów w zdobywaniu wiedzy oraz inspirowania ich do działań na rzecz uczenia się przez całe życie.
Methods of teaching for learning outcomes achievement
(in Polish) Dyskusja
Metoda analizy przypadków
Uczenie problemowe (Problem-based learning)
Gra dydaktyczna/symulacyjna
Metoda warsztatowa
Metody aktywizujące (np.: „burza mózgów”, technika analizy SWOT, technika drzewka decyzyjnego, metoda „kuli śniegowej”, konstruowanie „map myśli”)
Praca w grupach
Cycle of studies
1st cycle
Module type
elective
Year of studies (where relevant)
Year 1
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: