Conducted in
terms:
2022/SL, 2023/SL
Erasmus code: 05.1
ISCED code: 0110
ECTS credits:
1
Language:
Polish
Organized by:
Institute of German Studies
(for:
Faculty of Modern Languages and Literatures)
Fundamentals of Pedagogy for Teachers part 1 09-PPEc-DL11
This course has not yet been described...
Module learning aims
(in Polish) C.1. Zapoznanie studentów z wiedzą dotyczącą zjawisk zachodzących w zespole klasowym (klasa w procesie grupowym, zadania lidera-wychowawcy, role grupowe, konflikty w grupie).
C2. Zapoznanie studentów z wybranymi elementami warsztatu wychowawczy klasy w zakresie: zawierania kontraktu wychowawczego z klasą, pracy nad własnym stylem wychowawczym, utrzymywania dyscypliny w klasie i działań integrujących grupę oraz planowani i dokumentowania pracy wychowawczej.
C3. Zapoznanie studentów z wiedzą na temat mechanizmów, przesłanek oraz konsekwencji dyskryminacji, budowanie kompetencji rozpoznawania i reagowania na przejawy dyskryminacji rówieśniczej.
C4. Pobudzanie wrażliwości na pojawiające się trudności w kontaktach z innymi ludźmi (między dorosłymi, dorosłymi i dziećmi oraz w między dziećmi),rozwijanie etycznej, refleksyjnej i zaangażowanej postawy na rzecz budowania porozumienia i współpracy między różnymi podmiotami szczególnie szkoły z rodzicami.
C5. Kształtowanie postaw prospołecznych, refleksyjności oraz odpowiedzialności etycznej w zawodzie nauczyciel-wychowawcy
Methods of teaching for learning outcomes achievement
(in Polish) Dyskusja
Praca z tekstem
Uczenie problemowe (Problem-based learning)
Gra dydaktyczna/symulacyjna
Rozwiązywanie zadań
Demonstracje dźwiękowe i/lub video
Metody aktywizujące (np.: „burza mózgów”, technika analizy SWOT, technika drzewka decyzyjnego, metoda „kuli śniegowej”, konstruowanie „map myśli”)
Praca w grupach
Cycle of studies
1st cycle
Module type
elective
Year of studies (where relevant)
Year 1
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: