Conducted in
terms:
2021/SL, 2022/SL, 2023/SL
ECTS credits:
unknown
Language:
Spanish
Organized by:
Institute of Romance Studies
(for:
Faculty of Modern Languages and Literatures)
Spanish as a Foreign Language - Grammar 09-PNJHg-2LH-26
This course has not yet been described...
Module learning aims
(in Polish) 1. Osiągnięcie stopnia opanowania języka na poziomie B1.
2. Opanowanie umiejętności posługiwania się w mowie słownictwem związanym z życiem codziennym: życie prywatne i zawodowe, przyzwyczajenia, stosunki społeczne, zakupy…
3. Opanowanie w mowie umiejętności w zakresie podstawowych czynności związanych z życiem codziennym: przedstawianie się, pozdrawianie, wyrażanie upodobań i opinii, poprawne porozumiewanie się w restauracji…
4. Nabycie umiejętności skutecznej interakcji słownej z rodzimymi użytkownikami języka w ramach czynności i tematów związanych z życiem codziennym.
5. Opanowanie strategii uczenia się języka hiszpańskiego (nabycie strategii przyswajania zasobów leksykalnych i strategii rozwijania interakcji słownej).
6. Nabycie umiejętności czytania tekstu ze zrozumieniem.
7. Wyrobienie u studentów umiejętności argumentacji i dyskusji w języku hiszpańskim.
8. Rozwinięcie umiejętności komunikacji i pracy w grupie.
9. Nabycie umiejętności użycia czasu przyszłego.
10. Nabycie umiejętności użycia trybu warunkowego.
11. Nabycie umiejętności użycia mowy zależnej.
12. Nabycie umiejętności użycia niektórych struktur trybu łączącego.
13. Rozwijanie sprawności rozumienia ze słuchu.
14. Wyrobienie umiejętności rozumienia ogólnego sensu oraz głównych punktów dialogów i wypowiedzi rodzimych użytkowników języka.
15. Wyrobienie u studentów umiejętności rozumienia sensu wypowiedzi na znane tematy, typowe dla domu, szkoły, czasu wolnego itd. w różnych warunkach odbioru (np. rozmowa przez telefon, komunikat na dworcu).
16. Wyrobienie umiejętności prawidłowego stosowania zasad ortografii i podstaw interpunkcji.
17. Wyrobienie u studentów umiejętności rozpoznawania typów listów (list prywatny, list formalny) a także umiejętności wskazania ich cech charakterystycznych.
18. Przekazanie wiedzy o stosowaniu środków językowych adekwatnych do ich funkcji komunikacyjnych (odpowiadając na list, wnosząc reklamacje, prosząc o informację, odpowiadając na prośbę o informację).
19. Wyrobienie u studentów umiejętności pisania listów, zgodnie ze wskazówkami dotyczącymi treści.
20. Lepsze poznanie kultury i spraw życia codziennego krajów języka nauczanego w celu interpretowania opisanych wydarzeń kulturowych w porównaniu z własną kulturą.
21. Rozwinięcie umiejętności korzystania ze słownika jedno-i dwujęzycznego oraz innych źródeł informacji.
Major
(in Polish) filologia hiszpańska
Methods of teaching for learning outcomes achievement
(in Polish) Dyskusja
Praca z tekstem
Metoda analizy przypadków
Gra dydaktyczna/symulacyjna
Rozwiązywanie zadań (np.: obliczeniowych, artystycznych, praktycznych)
Metoda ćwiczeniowa
Demonstracje dźwiękowe i/lub video
Metody aktywizujące (np.: „burza mózgów”, technika analizy SWOT, technika drzewka decyzyjnego, metoda „kuli śniegowej”, konstruowanie „map myśli”)
Praca w grupach
SEM. LETNI 2021 - ZAJĘCIA W TRYBIE ZDALNYM (MS TEAMS)
Obecność na zajęciach jest obowiązkowa. Student / studentka jest zobowiązany/a do aktywnego uczestnictwa w zajęciach, angażowania się we wszystkie ćwiczenia i brania czynnego udziału w zadaniach zarówno ustnych jak i pisemnych. Podczas zajęć zdalnych (via MS Teams), odbywających się on-line, będzie brana pod uwagę obecność oraz aktywne uczestnictwo w wideokonferencjach oraz wykonywanie i oddawanie w ustalonym terminie i trybie wszystkich wyznaczonych w ramach danego przedmiotu zadań, zgodnie z wytycznymi prowadzącego/prowadzącej zajęcia.
Jeśli nieobecności studenta / studentki na zajęciach przekroczą 50% (bez względu na przyczynę), nie będzie miał on / ona prawa do otrzymania zaliczenia z przedmiotu. Dopuszcza się jedną nieusprawiedliwioną nieobecność w semestrze na każde 30 godzin zajęć. Pozostałe nieobecności muszą być usprawiedliwione zwolnieniem lekarskim w terminie do 7 dni od powrotu ze zwolnienia. Nie istnieje możliwość odrabiania zajęć w formie dodatkowych spotkań z prowadzącym / prowadzącą lub wykonywania dodatkowych zadań.
Studenci I roku nie mogą się starać o IOS dla modułu PNJ (wyjątkiem mogą być wybitne jednostki, np. olimpijczycy po uzyskaniu wcześniejszej zgody prowadzących pojedyncze komponenty modułu). Studenci / studentki starający się o indywidualną organizację studiów (IOS) są zobowiązani do stawienia się na zajęciach w pierwszym tygodniu semestru, oraz do uzasadnienia swojej prośby o uzyskanie IOS. Decyzję w tej sprawie podejmuje wykładowca, ustalając w przypadku decyzji pozytywnej dodatkowe warunki zaliczenia danego przedmiotu. Jeśli student / studentka zgłosi się w tej sprawie pod koniec semestru, nie uzyska zaliczenia przedmiotu.
Aby zostać dopuszczonym do egzaminu końcowego z PNJH, student / studentka musi uzyskać zaliczenie ze wszystkich przedmiotów wchodzących w skład modułu PNJH z semestru letniego. W przeciwnym wypadku, otrzyma ocenę niedostateczną z egzaminu i będzie musiał / musiała poprawić test zaliczeniowy z niezaliczonego przedmiotu oraz egzamin z modułu PNJH w sesji poprawkowej we wrześniu.
Cycle of studies
1st cycle
Module type
compulsory
Year of studies (where relevant)
Year 1
Pre-requisites in terms of knowledge, skills and social competences
(in Polish) Poziom kompetencji językowej A2+.
Course coordinators
Term 2023/SL: | Term 2022/SL: | Term 2021/SL: |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: