Conducted in
terms:
2021/SL, 2022/SL, 2023/SL
ECTS credits:
0.5
Language:
Polish
Organized by:
Institute of Romance Studies
(for:
Faculty of Modern Languages and Literatures)
Psychological laboratory - preparation for psychological and pedagogical practice II (in secondary school) 09-N-LPsP2-2M-11
This course has not yet been described...
Module learning aims
(in Polish) Zajęcia poświęcone są refleksji nad możliwościami samorozwoju studenta (własnego zintegrowanego rozwoju) a także samokształcenia i samodoskonalenia w zawodzie nauczyciela, projektowania własnej ścieżki edukacyjnej i zawodowej, a także dbania o zdrowie i higienę pracy (między innymi jako profilaktykę wypalenia zawodowego). Podczas zajęć studenci będą mieli okazję odwołać się do własnych doświadczeń oraz zapoznać się z metodami i technikami rozwoju osobistego. Refleksja studentów oraz ich osobiste doświadczenia w pracy z metodami i technikami samorozwojowymi mogą okazać się również ważnym narzędziem pracy dydaktycznej i wychowawczej z młodzieżą, w kierunku rozwijania świadomości własnych potrzeb i odpowiedzialności za własny rozwój, kształtowania prospołecznej i etycznej postawy, zaangażowanego dorosłego, obywatela, członka społeczności lokalnej, pełniącego świadomie i odpowiedzialnie różne role społeczne i zawodowe. Dobór treści i formy pracy stanowi przygotowanie do praktyk psychologiczno—pedagogicznych, jest bazą do podejmowanych w ich trakcie obserwacji, refleksji i działań.
Cele szczegółowe:
• Wzbudzenie refleksji nad możliwościami i koniecznością rozwijania zasobów (własnych i uczniów) przydatnych dziś i w przyszłości, transferowalnych do nowych, szybko zmieniających się warunków.
• Zwiększenie gotowości do pracy w obszarze samorozwoju (własnego zintegrowanego rozwoju) a także samokształcenia i samodoskonalenia w zawodzie nauczyciela, projektowania własnej ścieżki zawodowej oraz dbania o zdrowie i higienę pracy (między innymi jako profilaktykę wypalenia zawodowego).
• Zdobycie umiejętności korzystania z metod rozwoju osobistego.
• Kształtowanie gotowości do podejmowania współpracy z nauczycielami i specjalistami profesjonalnego warsztatu nauczyciela.
Major
(in Polish) filologia romańska
filologia hiszpańska
filologia włoska
Methods of teaching for learning outcomes achievement
(in Polish) Metoda warsztatowa
Dyskusja
Praca z tekstem
Metoda analizy przypadków
Uczenie problemowe (Problem-based learning)
Demonstracje dźwiękowe i/lub video
Metody aktywizujące
Praca w grupach
Course module conducted remotely (e-learning)
(in Polish) Nie.
Student workload (ECTS credits)
(in Polish) Godziny zajęć (wg planu studiów) z nauczycielem - 10
Czytanie wskazanej literatury - 3
Przygotowanie pracy pisemnej, raportu, prezentacji, demonstracji, itp. - 5
SUMA GODZIN - 18
ECTS - 0.5
Cycle of studies
2nd cycle
Module type
elective
Year of studies (where relevant)
Year 1
Course coordinators
Term 2023/SL: | Term 2020/SL: | Term 2022/SL: | Term 2021/SL: |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: