Conducted in
terms:
2021/SL, 2022/SL, 2023/SL, 2024/SL
ECTS credits:
unknown
Organized by:
Institute of Romance Studies
(for:
Faculty of Modern Languages and Literatures)
Psychological laboratory - preparation for psychological and pedagogical practice I (in primary school) 09-N-LPsP1-4L-11
This course has not yet been described...
Module learning aims
(in Polish) Celem jest pobudzanie wrażliwości nauczyciela na pojawiające się trudności w kontaktach z innymi ludźmi (między dorosłymi, dorosłymi i dziećmi oraz w między dziećmi) oraz rozwijanie etycznej, refleksyjnej i zaangażowanej postawy na rzecz budowania porozumienia i współpracy między różnymi podmiotami. Forma zajęć ma sprzyjać rozwijaniu zasobów komunikacyjnych wspierających zarówno kontakt z samym sobą, jak i z innymi, a także kompetencji związanych z efektywną współpracą w zespole (tak w zespołach uczniowskich, jak i pracowników szkoły). Dobór treści i formy pracy stanowi przygotowanie do praktyk psychologiczno—pedagogicznych, jest bazą do podejmowanych w ich trakcie obserwacji, refleksji i działań.
Cele szczegółowe:
• Pobudzenie refleksji na temat wybranych zjawisk i problemów związanych ze społecznym funkcjonowaniem człowieka, ucznia i nauczyciela, w środowisku szkolnym, rodzinnym i lokalnym.
• Zwiększenie wiedzy na temat procesów komunikowania interpersonalnego i społecznego, a także ich prawidłowości i zakłóceń w sytuacji szkolnej.
• Rozwijanie etycznej, refleksyjnej i zaangażowanej postawy na rzecz budowania porozumienia i współpracy między różnymi podmiotami w sytuacji szkolnej.
• Zwiększenie zasobów osobistych w obszarze kompetencji społeczno-emocjonalnych (samoświadomość, świadomość społeczna, umiejętności interpersonalne, kompetencje komunikacyjne, samodzielność),
• Rozwinięcie gotowości do aktywnego kreowaniu ścieżki własnego rozwoju zawodowego oraz identyfikacji z rolą nauczyciela
Major
(in Polish) filologia romańska
filologia włoska
filologia hiszpańska
Methods of teaching for learning outcomes achievement
(in Polish) Metody aktywizujące
Dyskusja
Metoda warsztatowa
Praca w grupach
Metoda analizy przypadków
Uczenie problemowe
Gra dydaktyczna/symulacyjna
Student workload (ECTS credits)
(in Polish) Godziny zajęć (wg planu studiów) z nauczycielem - 10
Czytanie wskazanej literatury - 3
Przygotowanie projektu - 5
SUMA GODZIN - 18
ECTS - 0.5
Cycle of studies
1st cycle
Module type
optional
Year of studies (where relevant)
Year 2
Course coordinators
Term 2023/SL: | Term 2020/SL: | Term 2022/SL: | Term 2024/SL: | Term 2021/SL: |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: