Conducted in
term:
2021/SL
ECTS credits:
1
Language:
Polish
Organized by:
Institute of Russian and Ukrainian Studies
(for:
Faculty of Modern Languages and Literatures)
Fundamentals of psychology for teachers (part 1) 09-MPPsych1-22
This course has not yet been described...
Module learning aims
(in Polish) Bazując na myśleniu krytycznym zachęcamy studentów do zapoznania się z wybranymi problemami ucze-nia się i nauczania oraz zachęcamy do twórczej refleksji nad uczeniem się jako kluczową kompetencją współczesnego człowieka. Proponujemy pracę nad wybranymi metodami i technikami wspierającymi efektywne, twórcze uczenie się. Uwrażliwiamy na różnice indywidualne w procesie uczenia się i związane z tym konsekwencje dla projektowania pracy dydaktycznej i wychowawczej przez nauczyciela. Zwracamy szczególną uwagę na możliwości wspierania kreatywności i samodzielności uczniów w zdobywaniu wiedzy oraz inspirowania ich do działań na rzecz uczenia się przez całe życie. Celem tej części modułu jest pobu-dzenie do refleksji nad znaczeniem uczenia się jako kluczowej kompetencji współczesnego człowieka, a także wypracowanie konkretnych narzędzi do pracy w tym obszarze.
Cele szczegółowe:
• Poszerzenie wiedzy na temat poznawczych i pozapoznawczych uwarunkowań procesu uczenia się i nauczania, w tym znaczenia motywacji, emocji i procesów wolicjonalych
• Zwiększenie umiejętności rozpoznawania i analizy czynników ryzyka oraz czynników sprzyjających w procesie uczenia się i nauczania
• Pobudzenie refleksji nad znaczeniem uczenia się jako kluczowej kompetencji współczesnego człowieka oraz nad możliwościami wspierania tej kompetencji w sytuacji edukacyjnej
• Zwiększenie gotowości do wspierania kreatywności i samodzielności uczniów w zdobywaniu wie-dzy oraz inspirowania ich do działań na rzecz uczenia się przez całe życie.
Major
(in Polish) kierunek studiów: filologia wschodniosłowiańska
specjalność studiów: filologia rosyjska
Methods of teaching for learning outcomes achievement
(in Polish) Dyskusja
Metoda analizy przypadków
Uczenie problemowe (Problem-based learning)
Gra dydaktyczna/symulacyjna
Metoda warsztatowa
Metody aktywizujące (np.: „burza mózgów”, technika analizy SWOT, technika drzewka decyzyjnego, metoda „kuli śniegowej”, konstruowanie „map myśli”)
Praca w grupach
Course module conducted remotely (e-learning)
(in Polish) nie
Cycle of studies
2nd cycle
Module type
compulsory
Year of studies (where relevant)
Year 1
Pre-requisites in terms of knowledge, skills and social competences
(in Polish) brak
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: