Conducted in
terms:
2021/SZ, 2022/SZ
ECTS credits:
0.5
Language:
Polish
Organized by:
Institute of Russian and Ukrainian Studies
(for:
Faculty of Modern Languages and Literatures)
Psychology laboratory part 2 Preparation for practice in secondary school 09-MLabPsych2-11
This course has not yet been described...
Module learning aims
(in Polish) Zajęcia poświęcone są refleksji nad możliwościami samorozwoju studenta (własnego zintegrowanego rozwoju) a także samokształcenia i samodoskonalenia w zawodzie nauczyciela, projektowania własnej ścieżki edukacyjnej i zawodowej, a także dbania o zdrowie i higienę pracy (między innymi jako profilakty-kę wypalenia zawodowego). Podczas zajęć studenci będą mieli okazję odwołać się do własnych do-świadczeń oraz zapoznać się z metodami i technikami rozwoju osobistego. Refleksja studentów oraz ich osobiste doświadczenia w pracy z metodami i technikami samorozwojowymi mogą okazać się również ważnym narzędziem pracy dydaktycznej i wychowawczej z młodzieżą, w kierunku rozwijania świadomości własnych potrzeb i odpowiedzialności za własny rozwój, kształtowania prospołecznej i etycznej postawy, zaangażowanego dorosłego, obywatela, członka społeczności lokalnej, pełniącego świadomie i odpo-wiedzialnie różne role społeczne i zawodowe. Dobór treści i formy pracy stanowi przygotowanie do prak-tyk psychologiczno—pedagogicznych, jest bazą do podejmowanych w ich trakcie obserwacji, refleksji i działań.
Cele szczegółowe:
• Wzbudzenie refleksji nad możliwościami i koniecznością rozwijania zasobów (własnych i uczniów) przydatnych dziś i w przyszłości, transferowalnych do nowych, szybko zmieniających się warun-ków.
• Zwiększenie gotowości do pracy w obszarze samorozwoju (własnego zintegrowanego rozwoju) a także samokształcenia i samodoskonalenia w zawodzie nauczyciela, projektowania własnej ścież-ki zawodowej oraz dbania o zdrowie i higienę pracy (między innymi jako profilaktykę wypalenia zawodowego).
• Zdobycie umiejętności korzystania z metod rozwoju osobistego.
• Kształtowanie gotowości do podejmowania współpracy z nauczycielami i specjalistami profesjo-nalnego warsztatu nauczyciela.
Major
(in Polish) kierunek studiów: filologia wschodniosłowiańska
specjalność studiów: filologia rosyjska
Methods of teaching for learning outcomes achievement
(in Polish) Dyskusja
Praca z tekstem
Metoda analizy przypadków
Uczenie problemowe (Problem-based learning)
Metoda warsztatowa
Demonstracje dźwiękowe i/lub video
Metody aktywizujące (np.: „burza mózgów”, technika analizy SWOT, technika drzewka decyzyjnego, metoda „kuli śniegowej”, konstruowanie „map myśli”)
Praca w grupach
Course module conducted remotely (e-learning)
(in Polish) nie
Pre-requisites in terms of knowledge, skills and social competences
(in Polish) brak
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: