Conducted in
terms:
2022/SL, 2023/SL
Erasmus code: 05.1
ISCED code: 0110
ECTS credits:
0.5
Language:
Polish
Organized by:
Institute of German Studies
(for:
Faculty of Modern Languages and Literatures)
Psychology Laboratory part 1: Induction to teaching practice in a primary school 09-LABps-DL11
This course has not yet been described...
Module learning aims
(in Polish) W tej części zajęć zwracamy uwagę na wielość i różnorodność kontaktów społecznych w codziennej praktyce szkolnej, podejmujemy dyskusję nad zagrożeniami w tym obszarze oraz zachęcamy do poszukiwania i wypracowywania etycznych i efektywnych strategii radzenia sobie w sytuacji braku porozumienia, konfliktu, braku współpracy. Celem jest pobudzanie wrażliwości nauczyciela na pojawiające się trudności w kontaktach z innymi ludźmi (między dorosłymi, dorosłymi i dziećmi oraz w między dziećmi) oraz rozwijanie etycznej, refleksyjnej i zaangażowanej postawy na rzecz budowania porozumienia i współpracy między różnymi podmiotami. Forma zajęć ma sprzyjać rozwijaniu zasobów komunikacyjnych wspierających zarówno kontakt z samym sobą, jak i z innymi, a także kompetencji związanych z efektywną współpracą w zespole (tak w zespołach uczniowskich, jak i pracowników szkoły). Dobór treści i formy pracy stanowi przygotowanie do praktyk psychologiczno—pedagogicznych, jest bazą do podejmowanych w ich trakcie obserwacji, refleksji i działań.
Cele szczegółowe:
• Pobudzenie refleksji temat wybranych zjawisk i problemów związanych ze społecznym funkcjonowaniem człowieka, ucznia i nauczyciela, w środowisku szkolnym, rodzinnym i lokalnym.
• Zwiększenie wiedzy na temat procesów komunikowania interpersonalnego i społecznego, a także ich prawidłowości i zakłóceń w sytuacji szkolnej.
• Rozwijanie etycznej, refleksyjnej i zaangażowanej postawy na rzecz budowania porozumienia i współpracy między różnymi podmiotami w sytuacji szkolnej.
• Zwiększenie zasobów osobistych w obszarze kompetencji społeczno-emocjonalnych (samoświadomość, świadomość społeczna, umiejętności interpersonalne, kompetencje komunikacyjne, samodzielność),
• Rozwinięcie gotowości do aktywnego kreowaniu ścieżki własnego rozwoju zawodowego oraz identyfikacji z rolą nauczyciela
Information on where to find course materials
(in Polish) USOS
Methods of teaching for learning outcomes achievement
(in Polish) Dyskusja
Metoda analizy przypadków
Uczenie problemowe (Problem-based learning)
Gra dydaktyczna/symulacyjna
Metoda warsztatowa
Metody aktywizujące (np.: „burza mózgów”, technika analizy SWOT, technika drzewka decyzyjnego, metoda „kuli śniegowej”, konstruowanie „map myśli”)
Praca w grupach
Cycle of studies
1st cycle
Module type
elective
Year of studies (where relevant)
Year 1
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: