Conducted in
terms:
2022/SL, 2023/SL
Erasmus code: 05.1
ISCED code: 0110
ECTS credits:
0.5
Language:
Polish
Organized by:
Institute of German Studies
(for:
Faculty of Modern Languages and Literatures)
Pedagogy Laboratory part 2: Induction to teaching practice in a secondary school 09-LABpe-DU11
This course has not yet been described...
Module learning aims
(in Polish) C1.Poszerzenie i pogłębienie wiedzy dotyczącej zjawisk zachodzących w zespole klasowym i pracy wychowawczej z klasą w szkołach ponadpodstawowych (wyłonienie obszarów pracy wychowawczej i poszukiwanie skutecznych narzędzi radzenia sobie) poprzez pracę warsztatową.
C2.Rozwijanie wiedzy na temat grup dyskryminowanych oraz mechanizmów emancypacyjnych, budowanie kompetencji rozpoznawania i reagowania na przejawy dyskryminacji rówieśniczej.
C3.Budowanie kompetencji projektowania i realizowania edukacji antydyskryminacyjnej w środowisku szkolnym orz wzmacniania grup i osób narażonych na dyskryminację na zasadach włączania i upodmiotowienia.
C4.Zapoznanie studentów z regulacjami prawnymi dotyczącymi doradztwa zawodowego w polskim systemie edukacji.
C5.Wskazanie dostępnych zasobów, dotyczących wspierania uczniów w procesie planowania ścieżki edukacyjno-zawodowej oraz sojuszników, występujących w otoczeniu społecznym, wspierających ucznia w podejmowaniu decyzji edukacyjno-zawodowych.
Methods of teaching for learning outcomes achievement
(in Polish) Wykład z prezentacją multimedialną wybranych zagadnień
Dyskusja
Praca z tekstem
Demonstracje dźwiękowe i/lub video
Metody aktywizujące (np.: „burza mózgów”, technika analizy SWOT, technika drzewka decyzyjnego, metoda „kuli śniegowej”, konstruowanie „map myśli”)
Praca w grupach
Cycle of studies
2nd cycle
Module type
elective
Year of studies (where relevant)
Year 1
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: