Conducted in
terms:
2022/SL, 2023/SL
Erasmus code: 05.1
ISCED code: 0110
ECTS credits:
0.5
Language:
Polish
Organized by:
Institute of German Studies
(for:
Faculty of Modern Languages and Literatures)
Pedagogy Laboratory part 1: Induction to teaching practice in a primary school 09-LABpe-DL11
This course has not yet been described...
Module learning aims
(in Polish) C1. Rozwijanie i kształtowanie umiejętności diagnozowania ucznia (w tym oceny procesów poznawczych i społeczno-emocjonalnych) i grupy klasowej z wykorzystaniem podstawowych metod i technik diagnostycznych stosowanych w praktyce pedagogicznej.
C2. Uwrażliwienie studentów na specyfikę przeprowadzania zindywidualizowanej diagnozy w pracy nauczyciela: diagnozowania potrzeb, możliwości i zdolności ucznia i klasy szkolnej.
C3. Przygotowanie studentów do tworzenia studium przypadku - zaprojektowanie i przeprowadzenie całościowej, wielostronnej diagnozy w różnych sytuacjach (dom/szkoła) oraz jej komunikowanie.
C.4. Zapoznanie studentów z organizacją, planowaniem oraz dokumentowaniem pracy wychowawczej w klasie i szkole.
C5. Pobudzanie do refleksji nad etycznymi dylematami związanymi z diagnozą.
C6. Kształtowanie postaw prospołecznych, refleksyjności oraz odpowiedzialności etycznej w zawodzie nauczyciela.
Methods of teaching for learning outcomes achievement
(in Polish) Dyskusja
Praca z tekstem
Gra dydaktyczna/symulacyjna
Rozwiązywanie zadań
Demonstracje dźwiękowe i/lub video
Metody aktywizujące (np.: „burza mózgów”, technika analizy SWOT, technika drzewka decyzyjnego, metoda „kuli śniegowej”, konstruowanie „map myśli”)
Praca w grupach
Cycle of studies
1st cycle
Module type
elective
Year of studies (where relevant)
Year 1
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: