Conducted in
terms:
2021/SL, 2022/SL, 2023/SL
ECTS credits:
unknown
Organized by:
Institute of Romance Studies
(for:
Faculty of Modern Languages and Literatures)
Language and Culture I: Integrated language skills: English 09-JK1A-2M-12
This course has not yet been described...
Module learning aims
(in Polish) • Doskonalenie znajomości języka angielskiego do uzyskania poziomu B2
• Rozwinięcie umiejętności doskonalenia biegłości w języku obcym i samodzielnego pogłębiania wiedzy o języku
• Doskonalenie kompetencji lingwistycznych w zakresie języka angielskiego – wiedza systemowa o języku: fonologia (akcent wyrazowy, wybrane samogłoski, ubezdźwięcznianie), składnia (rzeczowniki złożone, przedimki, zdania przydawkowe (część 2), imiesłowy, strona bierna, tryb łączący, czasowniki modalne, bezokolicznik i gerundium jako dopełnienie czasownika, zdania warunkowe, struktury emfatyczne), morfologia (słowotwórstwo), leksyka (słownictwo z wyznaczonego zakresu tematycznego, idiomy, wyrazy dźwiękonaśladowcze)
• Rozwinięcie kompetencji socjolingwistycznych w zakresie języka angielskiego (rejestr: edukacja, źródła informacji, postęp, humor angielskiego obszaru językowego; styl formalny i kolokwialny)
• Rozwinięcie kompetencji pragmatycznych w zakresie języka angielskiego (funkcjonalne użycie środków językowych w dyskusji i w wypowiedzi pisemnej, właściwe dobieranie form językowych do sytuacji, odczytywanie intencji, humoru i ironii, osiąganie spójności wypowiedzi)
• Doskonalenie umiejętności uczestniczenia w prywatnej (doskonalenie własnych umiejętności, komunikacja z rówieśnikami), publicznej (Internet, wiarygodność źródeł informacji), edukacyjnej (dwujęzyczność, zdobywanie wiedzy o charakterze interkulturowym) i zawodowej (prezentacja dydaktyczna, akademicki styl pisania – esej, streszczenie) sferze życia w anglojęzycznym środowisku językowym
• Poszerzanie wiedzy o kulturze krajów angielskiego obszaru językowego
• Doskonalenie umiejętności uczestniczenia w środowisku Internetu drugiej generacji w języku angielskim – korzystanie z publikacji internetowych oraz zamieszczanie samodzielnie przygotowanych multimedialnych materiałów (blog)
• Optymalizowanie umiejętności komunikacji i pracy w grupie – współpraca nad większym projektem, negocjowanie i przekazywanie własnych ocen na temat pracy innych osób
Major
(in Polish) filologia romańska, włoska, rumuńska, hiszpańska
Methods of teaching for learning outcomes achievement
(in Polish) Dyskusja
Praca z tekstem
Gra dydaktyczna/symulacyjna
Metoda ćwiczeniowa
Metoda projektu
Pokaz i obserwacja
Demonstracje dźwiękowe i/lub video
Metody aktywizujące (np.: „burza mózgów”, technika analizy SWOT, technika drzewka decyzyjnego, metoda „kuli śniegowej”, konstruowanie „map myśli”)
Praca w grupach
Zadana komunikacyjne (np. information gap),
Cycle of studies
2nd cycle
Module type
elective
Year of studies (where relevant)
Year 1
Pre-requisites in terms of knowledge, skills and social competences
(in Polish) Poziom znajomości języka angielskiego na poziomie B1+.
Course coordinators
Term 2023/SL: | Term 2020/SL: | Term 2022/SL: | Term 2021/SL: |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: