Conducted in
terms:
2021/SZ, 2022/SL, 2022/SZ, 2023/SL, 2023/SZ, 2024/SZ
ECTS credits:
1
Organized by:
Institute of Applied Linguistics
(for:
Faculty of Modern Languages and Literatures)
Introduction to Language and Literary Studies 09-FR-WARFIL-11
This course has not yet been described...
Module learning aims
(in Polish) - wprowadzenie i zapoznanie z podstawowymi zagadnieniami, dotyczącymi pracy indologa w powiązaniu z wiedzą dotyczącą metodologii badań nad językiem, literaturą i kultura indyjską, jak również z innymi dziedzinami nauk humanistycznych wykorzystywanymi w pracy badawczego naukowej i zawodowej
- przekazanie podstawowej wiedzy dotyczącej metod wyszukiwania potrzebnych danych, ich analizowania oraz wykorzystania ich w opisywaniu, redagowaniu i edytowaniu dokumentów z uwzględnieniem umiejętności takich jak: sporządzanie przypisów, stosowania norm bibliograficznych, umiejętność cytowania innych autorów, opisu dokumentów zarówno w wersji tradycyjnej jak elektronicznej
- wprowadzenie podstawowej nomenklatury związanej z pracami edytorskimi, zapoznanie się ze znakami edytorskimi w pracy z dokumentami o tematyce naukowej lub w pracy zawodowej. Zapoznanie się z metodami redagowania oraz tworzenia różnego rodzaju tekstów: (praca z konspektem, strona tytułowa, widok strony, podział na sekcje, układ strony, tworzenie indeksów, list, spisów, przypisów końcowych oraz przypisów dolnych),
- kształcenie umiejętności związanych z pracą z różnego rodzaju źródłami informacji, takimi jak: encyklopedie, bazy danych, leksykony, katalogi biblioteczne, zarówno w postaci tradycyjnej, jak i cyfrowej. Wskazanie metod ukierunkowanego i przedmiotowego poszukiwania danych i informacji z zakresu dziedzin, które są związane z kierunkiem i specjalnością z zakresu językoznawstwa i literaturoznawstwa oraz innych, pomocniczych lub pokrewnych nauk, kształcenie umiejętności eksploracji danych w językach Indii lub danych w innych językach na temat Indii i Azji Południowej.
- wskazanie i omówienie przydatności oraz roli ogólnie dostępnych internetowych narzędzi tłumaczeniowych (tzw. translatorów) w pracy językoznawczej. (Podstawowe zagadnienia). Kształcenie umiejętności korzystania z korpusów i słowników internetowych, wyszukiwarek danych itp.
- kształtowanie umiejętności oceny wiarygodność źródeł
- wskazanie aktualnych trendów, rozwiązań i tendencji rozwojowych odnośnie problematyki związanej z językoznawstwem i literaturoznawstwem
- kształtowanie i rozwijanie kompetencji komunikacyjnych oraz właściwego podejścia i zasad pracy zarówno podczas zajęć, jak również w innych sytuacjach (projekty badawcze, praca zawodowa); prawo autorskie i prawa pokrewne w pracy badawczej i zawodowej.
Information on where to find course materials
(in Polish) Informację o dostępności źródeł przedstawia prowadzący
Major
Languages and Literatures of the World Regions
Methods of teaching for learning outcomes achievement
(in Polish) Wykład konwersatoryjny ✔
Dyskusja ✔
Praca z tekstem ✔
Metoda ćwiczeniowa ✔
Metoda warsztatowa ✔
Demonstracje dźwiękowe i/lub video ✔
Metody aktywizujące (np.: „burza mózgów”, technika analizy SWOT, technika drzewka decyzyjnego, metoda „kuli śniegowej”, konstruowanie „map myśli”)
Praca w grupach ✔
Inne – możliwe zadania w e-learning ✔
Student workload (ECTS credits)
(in Polish) Średnia liczba godzin na zrealizowanie aktywności
Godziny zajęć (wg planu studiów) z nauczycielem 15
Praca własna studenta*
Przygotowanie do zajęć 6
Czytanie wskazanej literatury 6
Przygotowanie do egzaminu / zaliczenia 3
SUMA GODZIN 30
LICZBA PUNKTÓW ECTS DLA MODUŁU ZAJĘĆ/PRZEDMIOTU 1
Cycle of studies
1st cycle
Module type
compulsory
Year of studies (where relevant)
Year 1
Pre-requisites in terms of knowledge, skills and social competences
(in Polish) • Podstawowa wiedza z zakresu znajomości języka polskiego, umożliwiająca uczestnictwo w zajęciach.
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: