Conducted in
terms:
2021/SZ, 2022/SZ, 2023/SZ, 2024/SZ
ECTS credits:
12
Organized by:
Institute of Applied Linguistics
(for:
Faculty of Modern Languages and Literatures)
Hindi as a Foreign Language 09-FR-HINDIND-16
This course has not yet been described...
Module learning aims
(in Polish) - Znajomość sylabariusza dewanagari, ortografii, zasad wymowy, intonacji i akcentuacji; rozwijanie słuchu fonetycznego i pamięci fonetycznej.
- Umiejętność poprawnej wymowy i akcentowania wyrazów hindi; umiejętność rozróżniania ze słuchu wyrazów podobnie brzmiących (z punktu widzenia mówcy języka polskiego); umiejętność poprawnej intonacji zdań; umiejętność zapisu wyrażeń hindi zgodnie z obowiązującymi zasadami ortografii.
- Umiejętność stosowania prostych struktur leksykalno-gramatycznych; nabycie odpowiednich nawyków oraz zwyczajów językowych, pozwalających na zastosowanie adekwatnych środków językowych w określonych sytuacjach komunikacyjnych.
- Umiejętność konstruowania krótkich, poprawnych pod kątem leksykalno-gramatycznym wypowiedzi ustnych na tematy wyszczególnione w treściach programowych (pkt 4).
- Umiejętność konstruowania krótkich (min. 90 słów) poprawnych pod kątem leksykalno-gramatycznym wypowiedzi pisemnych na tematy wyszczególnione w treściach programowych (pkt 4).
- Umiejętność rozumienia tekstów pisanych i mówionych traktujących o tematyce wyszczególnionej w treściach programowych (pkt 4).
- Umiejętność wnioskowania, negocjowania i uzasadniania swoich opinii w monologu, dialogu i polilogu.
- Kształtowanie właściwych postaw i umiejętności, związanych z wykonywaniem prac i zadań indywidualnych, w grupie lub zespole; wskazywanie i kształtowanie postaw oraz wartości, którymi należy się kierować podejmując pracę lub zadania oraz uczestnicząc w zajęciach.
- Wskazywanie sposobów oraz metod związanych z potrzebą samokształcenia i wykorzystania tradycyjnych oraz współczesnych źródeł oraz zasobów.
Information on where to find course materials
(in Polish) Informację o dostępności źródeł przedstawia prowadzący
Major
Languages and Literatures of the World Regions
Methods of teaching for learning outcomes achievement
(in Polish) Wykład konwersatoryjny ✔
Dyskusja ✔
Praca z tekstem ✔
Metoda analizy przypadków ✔
Gra dydaktyczna/symulacyjna ✔
Rozwiązywanie zadań (np.: obliczeniowych, artystycznych, praktycznych) ✔
Metoda ćwiczeniowa ✔
Demonstracje dźwiękowe i/lub video ✔
Praca w grupach ✔
Inne – możliwe zadania w e-learning ✔
Student workload (ECTS credits)
(in Polish) Godziny zajęć (wg planu studiów) z nauczycielem 240
Praca własna studenta*
Przygotowanie do zajęć 230
Czytanie wskazanej literatury 10
Przygotowanie pracy pisemnej, raportu, prezentacji, demonstracji, itp. 60
Przygotowanie do egzaminu / zaliczenia 60
SUMA GODZIN 600
LICZBA PUNKTÓW ECTS DLA ZAJĘĆ/PRZEDMIOTU 23 (12/11)
Cycle of studies
1st cycle
Module type
compulsory
Year of studies (where relevant)
Year 1
Pre-requisites in terms of knowledge, skills and social competences
(in Polish) • Podstawowa wiedza z zakresu języka; podstawowa wiedza i umiejętności nabyte podczas nauki języków obcych.
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: