Conducted in
term:
2020/SZ
ECTS credits:
2
Language:
English
Organized by:
Institute of Russian and Ukrainian Studies
(for:
Faculty of Modern Languages and Literatures)
Teaching English 09-DYDJA-13
This course has not yet been described...
Module learning aims
(in Polish) Zdefiniowanie celu uczenia się i nauczania języka obcego na I i II etapie edukacyjnym
Przekazanie wiedzy na temat podstawowych zasad nauczania języka w ramach podejścia komunikacyjnego
Przekazanie wiedzy na temat charakterystyki ucznia języka obcego na I i II etapie edukacyjnym i roli czynników indywidualnych w procesie przyswajania i uczenia się języka obcego
Przekazanie wiedzy na temat charakterystyki efektywnego nauczyciela języka obcego
Wyrobienie umiejętności kierowania klasą językową
Przygotowanie do oceny oraz opracowywania materiałów dydaktycznych
Zapoznanie z podstawowymi procesami dotyczącymi planowania i organizacji treści nauczania w ramach kursu językowego oraz poszczególnych jednostek lekcyjnych
Zapoznanie z zasadami i technikami wprowadzania i utrwalania nowego materiału językowego
Zapoznanie z zasadami rozwijania sprawności receptywnych
Wykształcenie refleksyjnego podejścia do nauczania języka obcego
Information on where to find course materials
(in Polish) Umieszczanie na platformie Moodle wybranych materiałów z zajęć, dodatkowych źródeł oraz zadań domowych.
Z materiałami z zajęć można zapoznać się rownież na stronie Pracowni Kształcenia Nauczycieli Języka Angielskiego WA.
Major
(in Polish) kierunek studiów: filologia wschodniosłowiańska
specjalność studiów: filologia rosyjska z filologią angielską
Methods of teaching for learning outcomes achievement
(in Polish) - mini-wykład
- dyskusja na podstawie przeczytanej literatury
- analiza fragmentów lekcji (transkrypty) i ćwiczeń pod względem ich komunikatywności
- analiza fragmentów lekcji (transkrypty, video)
- analiza przykładowych problemów z dyscypliną oraz diagnoza przyczyn, sugestie rozwiązań
- praca w grupach – planowanie fragmentów lekcji
- analiza dostępnych instrumentów do badania czynników indywidualnych
Przykładowe zadania/pytania służące ocenie osiągnięcia opisanych efektów kształcenia:
- Which of the following is an example of a communicative writing activity:
a) writing a dialogue
b) letter of application
c) arranging paragraphs in a logical order
d) filling in gaps in a story.
- Match the following advantages with either inductive or deductive grammar presentation:
a) saves time
b) good for remedial work
c) teaches cooperation
d) encourages use of L2
e) easy to prepare
f) involving students
- Texts from real-life sources originally intended for non-pedagogical purposes are called _______________ materials.
- Explain the difference between the following terms: instrumental motivation / integrative motivation.
- The functional syllabus used in the communicative approach is based on language functions. List 5 language functions which can be found is such a syllabus.
Cycle of studies
1st cycle
Module type
compulsory
Year of studies (where relevant)
Year 2
Pre-requisites in terms of knowledge, skills and social competences
(in Polish) Podstawowa wiedza z zakresu teorii przyswajania języka obcego/drugiego, zaliczenie modułu Przygotowanie w zakresie psychologiczno-pedagogicznym (2)
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: