Language Acquisition 09-AKWJS-11
Nurture and language development in different cultures
Development of communication, perception and articulation, wordformation and semantic and syntactic skills, pragmatics
Theories of language acquisition, methods of research, results
Language disabilities
Module learning aims
Major
Cycle of studies
Module type
Year of studies (where relevant)
Learning outcomes
Is able to present differences and similarities in children development in different part of the world
Can enumerate main methods of scientific enquiry of language development
Can present different theories and claims, as well as processes of lanuguage development on perceptual, phonetical and pragmatical level, semantical and syntactical level
Assessment criteria
test with open and closed questions
Practical placement
not required
Bibliography
Bokus & Shugar. 2007. Psychologia Języka Dziecka: Osiągnięcia, Nowe Perspektywy. Wyd. 1 w jęz. pol. Psychologia: Teksty Źródłowe. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
Gleason, B. 2005. Psycholingwistyka. Gdańsk: Gdańskie Wydaw. Psychologiczne.
Schaffer, H. Rudolph. 2005. Psychologia Dziecka. Biblioteka Psychologii Współczesnej. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN
Dodatkowa:
Kubiński, W. i Dąbrowska, E. 2003. Akwizycja Języka W Świetle Językoznawstwa Kognitywnego. Językoznawstwo Kognitywne 6. Kraków: Universitas.
Gopnik, Alison. 2004. Naukowiec W Kołysce: Czego O Umyśle Uczą Nas Małe Dzieci. Poznań: Media Rodzina.
Kurcz, Ida. 2005. PSYCHOLOGICZNE ASPEKTY DWUJĘZYCZNOŚCI
Tomasello, Michael. 2005. Constructing a Language: a Usage-based Theory of Language Acquisition. Harvard University Press.
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: