Qualitative market research 08-SODL-JBR
1. Qualitative market research - the introduction.
2. The use of interviews (IDI, FGI) in market research.
3. Project techniques i their role in market research.
4. Demand research. Segmentation, target group, positioning.
5. Projects and concepts's research.
6. The types of tests in market research.
7. Advertising research
8. The analysis in qualitative research and results' presentation. Research report.
9. Neuromarketing.
10. Sensory marketing.
11. Emotional marketing.
12 Experience marketing.
Module learning aims
Major
Cycle of studies
Year of studies (where relevant)
Course coordinators
Learning outcomes
A student:
- knows the most important qualitative research methods used in market research
- indicates the latest tendencies in QMR
- plans the QMR
- prepares the research tools for QMR
- conducts QMR
- analyzes and interprets data
Assessment criteria
The evaluation on the basis on the research project.
Bibliography
• Churchill G.A. (2002). Badania marketingowe. Podstawy metodologiczne. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
• Dziewanowska K., Kacprzak A. (2013). Marketing doświadczeń. Warszawa: PWN.
• Hultén B., Broweus N., van Dijk M. (2011). Marketing sensoryczny. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
• Kaczmarek M., Olejnik I., Springer A. (2013). Badania jakościowe - metody i zastosowania. Warszawa: CeDeWu.
• Kotler P. (2005). Marketing. Poznań: Rebis.
• Kramer J. (red.). (1994). Badania marketingowe i rynkowe. Warszawa.
• Maison, D., 2001, Zogniskowane wywiady grupowe. Jakościowa metoda badań marketingowych, PWN, Warszawa.
• Maison D. (2010). Jakościowe metody badań marketingowych. Jak zrozumieć konsumenta. PWN: Warszawa.
• Maison D., Noga-Bogomilski A. (2007). Badania marketingowe. Od teorii do praktyki. Gdańsk: GWP.
• Makarenko V. (2008). Tajne służby kapitalizmu. Kraków: Znak.
• Mazurek-Łopacińska K. (1997). Zachowania nabywców jako podstawa strategii marketingowej. Wrocław: Wyd. AE we Wrocławiu.
• Mazurek-Łopacińska K. (red.). (1999). Badania marketingowe. Podstawowe metody i obszary zastosowań. Wrocław: Wyd. AE we Wrocławiu.
• Nikodemska-Wołowik A. (2008). Klucz do zrozumienia nabywcy – jakościowe badania marketingowe. Warszawa: Grupa Verde.
• seria Marketing bez tajemnic PWE.
• Skowronek I. (2014). Zmysły dla zysku. Marketing sensoryczny w praktyce. Warszawa: Wydawnictwo Poltext.
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: