This course is not currently conducted!
ECTS credits:
unknown
Language:
Polish
Organized by:
Faculty of Social Sciences
Consumer culture, anti-consumerism, prosumption 08-KUDL-KKA
This course has not yet been described...
Module learning aims
(in Polish) Głównym celem kształcenia jest zapoznanie słuchaczy z podstawową wiedzą z zakresu:
- genezy społeczeństwa konsumpcyjnego i ukształtowania się kultury konsumpcji
- współczesnych stylów życia, mód i trendów
- ekonomicznych, psychologicznych i kulturowych uwarunkowań postaw konsumenckich
- dominujących trendów w postaci infantylizacji zachowań konsumenckich oraz juwenalizacji kultury współczesnej
- współczesnych źródeł krytyki konsumpcjonizmu
Information on where to find course materials
(in Polish) Lektorium Instytutu Kulturoznawstwa
Skrzynka mailowa uczestników zajęć
Major
(in Polish) kulturoznawstwo
Number of hours
30
Methods of teaching for learning outcomes achievement
(in Polish) Dyskusja moderowana przez prowadzącego
Prezentacja, moderowanie dyskusji
Case study
Course module conducted remotely (e-learning)
(in Polish) Nie dotyczy
Student workload (ECTS credits)
(in Polish) 3
Cycle of studies
1st cycle
Module type
elective
Year of studies (where relevant)
Year 2
Pre-requisites in terms of knowledge, skills and social competences
(in Polish) Podstawowa znajomość kultury współczesnej oraz społecznych i gospodarczych przemian w XX wieku
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: