This course is not currently conducted!
ECTS credits:
unknown
Language:
Polish
Organized by:
Faculty of Social Sciences
Philosophy as Therapy 08-ETDU-FTE
This course has not yet been described...
Module learning aims
(in Polish) C1: Przekazanie studentom wiedzy historycznej z zakresu filozoficznych koncepcji terapii/terapeutyczności oraz statusu filozofii praktycznej w jej terapeutycznym (formującym, rozwijającym) wymiarze – poglądy, dzieła oraz znaczenie wybranych autorów Antyku, Ṡredniowiecza, Nowożytności i Współczesności.
C2: Prezentacja heurystycznego i transdyscyplinarnego modelu terapuetyczności filozoficznej – wskazanie na związek tej problematyki z innymi koncepcjami o silnym interdyscyplinarnym charakterze – jak np. narratologia –, przebadanymi już Gadamerowską metodą historii oddziaływań.
C3: Prezentacja szeregu kluczowych kategorii/ terminów z interdyscyplinarnego obszaru teorii terapeutycznych – ze wskazaniem na ich klasyczne, filozoficzne (antyczne, nowożytne) pochodzenie, np.: terapia, medytacja, Ja/umysł/self, świadomość, podmiotowość, afekt, uczucie moralne, wola, egzystencja, twórczość, zdrowie psychiczne, osobowość, charakter
C4: Wskazanie związków filozofii praktycznej z konkretnymi dyscyplinami filozoficznymi i - szerzej - dyscyplinami humanistyki, m.in. fenomenologia, hermeneutyka, psychologia humanistyczna, neuroantropologia, etyka dyskursu. Wykazanie etycznego i edukacyjnego/pedagogicznego wymiaru tematyki terapeutycznej, obecnej w spuściźnie filozoficznej.
C5: Przybliżenie studentom roli i znaczenia koncepcji terapeutyczności filozoficznej w aktualnych debatach humanistycznych toczonych w naukach o edukacji, kognitywistyce, bioetyce, psychologii, np. dot. analizy egzystencjalnej, koncepcji tzw. resilience, a także w literaturoznawstwie (dot. autobiografii terapeutycznej).
Information on where to find course materials
(in Polish) Materiały będą studentom udostępniane drogą mailową.
Major
(in Polish) filozofia (etyka)
Methods of teaching for learning outcomes achievement
(in Polish) analiza tekstu źródłowego (heureza, hermeneutyka), dyskusja, burza mózgów typu 2/4/8, protokół z zajęć
Course module conducted remotely (e-learning)
(in Polish) Konwersatorium (częstotliwość regularna, bez e-learningu)
Student workload (ECTS credits)
(in Polish) 2 punkty na 2 punkty - za pracę studenta przed zajęciami i podczas zajęć (wszak przedmiot to konwersatorium)
Cycle of studies
2nd cycle
Module type
compulsory
Year of studies (where relevant)
Year 1
Pre-requisites in terms of knowledge, skills and social competences
(in Polish) Brak wymagań wstępnych.
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: