Mass Medium: "Big Topics” in the Mass Culture 03-WTP-21FKMDM
This course has not yet been described...
Module learning aims
Information on where to find course materials
Major
Number of hours
Methods of teaching for learning outcomes achievement
Student workload (ECTS credits)
Cycle of studies
Module type
Year of studies (where relevant)
Pre-requisites in terms of knowledge, skills and social competences
Course coordinators
Bibliography
K. Campion, “You think you’re Black?” Exploring Black mixed-race experiences of Black rejection, „Ethnic and Racial Studies” 42 (2019), s. 196-213.
T. A. van Dijk, Critical Discourse Analysis. Introduction: What Is Critical Discourse Analysis ?, https://www.semanticscholar.org/paper/Critical-Discourse-Analysis-TEUN-A-.-VAN-DIJK-0-%3A-Dijk/96a06149cbe0dd64e672c81802fe80e57f0f6cbe
S. Dalsgaard, The Ethnographic Use of Facebook in Everyday Life, „Anthropological Forum. A Journal of Social Anthropology and Comparative Sociology”, vol. 26, no. 1.;
E. Domańska, Ekologia humanistyczna, „Teksty Drugie”, 1-2 (2013), s. 13-32, http://rcin.org.pl/Content/62034/WA248_79056_P-I-2524_domanska-humanist_o.pdf).
C. Geertz, Wiedza lokalna. Dalsze eseje z zakresu antropologii interpretatywnej, tłum. D. Wolska, Kraków 2005 lub wersja angielska (rozdział o myśli potocznej).
F. Jameson, Postmodernism and Consumer Society, s. 13-29, http://faculty.georgetown.edu/irvinem/theory/Jameson-PoMo_and_Consumer_Society.pdf),
Ch. Karner, A. Sierp, National stereotypes in the context of the European crisis, „National Identities” volume 19, 2017, s. 1-8
Z. Kloch, Odmiany dyskursu. Semiotyka życia publicznego w Polsce po 1989 roku, Wrocław 2006 (wybrane rozdziały)
M. Napiórkowski, Powstanie umarłych. Historia pamięci 1944-2014), Warszawa 2016 (wybrane rozdziały)
E. Noelle-Neumann, Spirala milczenia. Opinia publiczna – nasza skóra społeczna, tłum. J. Gilewicz, Poznań 2004.
J.D. Slone, Theological Incorectness , Oxford 2007 (wybrane rozdziały)
E. Wilk, Krytyczna analiza dyskursu - konteksty, [w:] Perspektywy badań nad kulturą, Łódź 2008, s. 77-87.
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: