Conducted in
terms:
2024/SL, 2025/SL
ECTS credits:
3
Language:
Polish
Organized by:
Institute of Polish Philology
Contemporary Polish Language: Morphology 03-WK-MWK
This course has not yet been described...
Module learning aims
(in Polish) Cele modułu kształcenia:
- przekazanie wiedzy z zakresu morfologicznego opisu współczesnego języka polskiego,
- wprowadzenie kluczowych zagadnień z zakresu pragmatyki,
- kształcenie umiejętności użycia podstawowej terminologii morfologicznej (słowotwórczej i fleksyjnej) i pragmatycznej,
- rozwijanie umiejętności wykrywania zasadniczych zjawisk morfologicznych w trakcie analizy zróżnicowanych funkcjonalnie tekstów,
- kształcenie umiejętności rozpoznawania związków między analizami stricte gramatycznymi a badaniami innych dyscyplin naukowych;
- rozwijanie umiejętności poprawnego wypowiadania się w mowie i piśmie,
- rozwijanie świadomości językowej i uwrażliwienie na obserwację oraz krytyczną ocenę zjawisk słowotwórczych i fleksyjnych we współczesnej polszczyźnie,
- przygotowanie do krytycznego wykorzystania tekstów naukowych,
- sięganie do źródeł naukowych w argumentowaniu i analizie zjawisk morfologicznych,
- kształcenie postawy skłaniającej do samodzielnego zgłębiania wiedzy językoznawczej.
Methods of teaching for learning outcomes achievement
(in Polish) Wykład z prezentacją multimedialną wybranych zagadnień, wykład konwersatoryjny, wykład problemowy, dyskusja, praca z tekstem, udział w dyskusji, aktywność, samodzielna analiza językoznawcza tekstu (praca pisemna).
Student workload (ECTS credits)
(in Polish) 2 lub 3
(w zależności od kierunku)
Module type
elective
Pre-requisites in terms of knowledge, skills and social competences
(in Polish) Znajomość problematyki językoznawczej oraz narzędzi jej opisu przyswojonych podczas zajęć z Nauki o współczesnym języku polskim, jakie odbyły się w I semestrze.
Course coordinators
Term 2025/SL: | Term 2024/SL: |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: